Fc Driebergen E2 - Woudenberg E1

Bjarne Ledder (corner)

E-pupillen, E1, Groep 2 60

5 september 2015 10:00

Vandaag onze 2e bekerwedstrijd, nu uit in Driebergen om 10.00 uur.
    Iedereen had zich netjes verzamelt op de parkeerplaats en we konden op tijd vertrekken. Met de ruitenwissers aan richting Driebergen. Tijdens het omkleden was het inmiddels droog geworden en begonnen we met de warming-up, die slapjes verliep qua inzet. Onze doelstelling was deze week, dmv overspelen proberen 1 keer te scoren en de spelers zelf kozen voor het spel breed houden. Nog even de spelers toespreken en de laatste tactische aanwijzingen doornemen. Woudenberg begon slapjes aan de wedstrijd maar hielden het spel in balbezit goed breed. Het was een op en neergaande wedstrijd met aan beide kanten kansen.
    In de 11e minuut was er een bal diep gegeven van Driebergen en via de zijkant werd de bal alsnog voorgegeven, alleen was die achter geweest, maar de scheidrechter liet doorspelen en daardoor waren we niet attent genoeg achterin en kregen daardoor de 1 - 0 achterstand. Ook Woudenberg kreeg mooie kansen via goed overspel maar die gingen allemaal net naast of over. Ook kreeg Woudenberg 5 corners waar niets uitgehaald werd. Zo stonden we met de rust 1 - 0 achter. In de rust de doelstelling nogmaals herhaalt en uitgelegd, en uiteraard de corners uitgelegd.
    De tweede helft meer inzet van onze kant, waardoor we gevaarlijk bleven. Driebergen moest meer achteruit maar bleven in de counter wel erg gevaarlijk. In de 38e minuuut een corner voor Driebergen en via de kluts ging die er in, 2 - 0. Jammer kan gebeuren.
    Woudenberg kreeg na dit doelpunt een corner en die werd veel beter benut en bijna de 2 - 1 door een kopbal van Bjarne. Woudenberg bleef gevaarlijk maar door, dan een slechte pass of  niet kijken, gaan er veel dingen mis en komt de aansluiting er niet. In de 48e minuut was het wel raak, uit een corner ( de 2e ) was het Florus die de corner nam en Bjarne raakte hem snoeihard en scoorde de 2 - 1. Woudenberg bleef gevaarlijk en Florus word ten val gebracht en een vrije trap dacht iedereen, maar de scheidrechter floot af, einde wedstrijd. Er gaan nog wel dingen mis in het spel van onze E1, maar daar gaan we hard aan werken, met name het begrijpen en weten wat je moet doen op een positie, daar gaan we deze week mee aan de gang. De doelstelling werd maar deels gehaald, minimaal 1 keer scoren is gelukt en het spel breed houden, ging de eerste helft goed, maar zakte de 2e helft in. Toch zijn we blij dat ze de corners goed uitvoeren, wat voor veel gevaar zorgt. Zo gaan we langzaam de goede kant op met de E1.