Kansen genoeg

JSV Nieuwegein D4

D-pupillen, D2, Groep 3 61

24 oktober 2015 12:00

Ons vervolg in de beker tegen JSV. Jeffrey zette zijn basisplaats in het zesde op het spel door met ons mee te gaan naar Nieuwegein maar niet zonder resultaat. Even moest er gepuzzeld worden want onze vaste linksback Tim was op vakantie en zijn vervanger Philip moest uit voorzorg aan de kant blijven. (Hij was er wel om zijn team aan te moedigen). Roan moest nu linksachter spelen en dat deed hij geweldig, speelde een dijk van een wedstrijd en liet niemand langs. Van onderschatting was geen sprake maar het merendeel van ons team had een vermoeiend voetbalkamp in de benen. Gelukkig kregen we ruimte om te voetballen en dat leidde in de 10e minuut tot serieus gevaar uit een corner van Joel. Geen minuut later schoot Rinze tegen de keeper en tikte Ferrence de bal uit de rebound net over. In de 13e minuut was het wel raak toen Rinze goed doorzette en alleen voor de keeper een klein hoekje vond om binnen te tikken, 0-1. Thomas (was niet op kamp geweest en goed uitgeslapen) kwam in de 22e minuut voor Ferrence in het veld. Hij was direct twee keer gevaarlijk met een schot op de paal en een bal net naast maar tot doelpunten kwam het verder niet in de eerste helft.

In de rust werd gerept over "spel als poesjes" maar de trainer vond het zo gek nog niet al werd op het middenveld teveel ruimte weggegeven. Thomas wilde het zijn dag maken en werd knap weggestuurd door Yannick, die ook later nog een hele gave assist zou geven. Recht op doel af schoot Thomas niet direct op goal maar kapte eerst op randje zestien de laatste man uit, nam de tijd om nog een keer te kappen, draaide om de keeper en liet de bal lekker binnen rollen, 0-2. Halverwege de tweede helft waren we in het centrum achterin even de weg kwijt en kon JSV binnen twee minuten 2-2 maken. Toch bleven we op de been omdat Tom heel goed meevoetbalde en Maxim op rechtshalf goed bleef meeverdedigen. Toen Thomas eerst uit een corner en later uit een prachtige steekpass van Yannick zijn hattrick volmaakte was het 2-4 en kon de wedstrijd rustig worden uitgespeeld. Snel douchen en verdiende patat eten, het was inmiddels dik lunchtijd.