Tweede beker wedstrijd

E-pupillen, E3, Groep 3 046

5 september 2015 9:00

Rick Kuiter

De tweede beker wedstrijd stond deze ochtend op het programma. Tegen Roda 46 E4 die de vorige wedstrijd met 11-1 had gewonnen. Dit zou wel eens heel moeilijk kunnen worden! daar kwam nog eens bij dat Siebe nog steeds geblesseerd is en Ynte helaas niet kon. Zonder wissels begonnen we aan deze wedstrijd met de wetenschap dat we zeer gedisciplineerd moeten voetballen. Doordat we goed druk zetten op de tegenstander kwamen zij al snel in de problemen en wisten niet goed wat ze met ons goede spel aan moesten. Hierdoor kregen we al snel een hoekschop die door Finn lekker voor de goal draaide en door een wat gelukkige lob van Alessio achter de keeper belande. een paar minuten later werd weer snel de bal veroverd en na een goede combinatie door Alessio met een mooi schot afgemaakt. De 2-0 voor sprong gaf ons wat lucht en daardoor lieten we de concentratie wat verslappen, hier maakte Roda goed gebruik van door ook flink druk te zetten en kwamen vrij snel op gelijke hoogte. Nu wisten we dat we niet konden verslappen, en pakte het weer goed op. Met een prachtige combinatie van achteruit werd Thijmen door Quinten goed aangespeeld en maakt het mooi af. De 3-2 bij rust was een mooie uitslag. We wisten dat we het zwaar zouden krijgen in de tweede helft maar iedereen was er van overtuigd dat we met dezelfde opstelling en zonder wissels zouden winnen. De tweede helft begonnen we weer goed en kwamen na enkele kansen op 4-2 door Thijmen die een bal terug van de paal netjes af maakte. Hierna kreeg Roda een paar flinke kansen maar Leto en onze verdedigers Daniello en Tiemen bleven rustig en zorgde er voor dat we geen tegen goals meer kregen. Prima prestatie jongens!! op naar volgende week, onze eerste competitie wedstrijd.