Doelstelling gehaald met overwinning

Neo Stalman (afstandschot)

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 11

12 september 2015 9:30

Na 2 bekerwedstrijden en een oefenwedstrijd begon vandaag de competitie voor onze E1. Afgelopen Dinsdag is Luca Cracau definitief bij ons team gekomen en gaat onze E1 met 9 spelers verder dit seizoen. Onze doelstelling was vandaag om via overspelen kansen te creëren en zo tot scoren te komen en probeer de tegenstander vast te zetten bij spelhervattingen. Met deze doelstelling proberen we het 1231 systeem te beheersen waardoor de spelers het veel makkelijker gaan krijgen ( ook voor volgend seizoen ). We kunnen merken dat het team al groeiende is en steeds meer voor elkaar over heeft, dus alles voor een mooie wedstrijd.
    Woudenberg begon wel heel goed aan de wedstrijd, de ene na de andere kans werd gecreëerd maar die gaan er niet in. In de 4e minuut was het wel raak na een prachtig afstandsschot van Bjarne. Woudenberg bleef goed voetballen en hield het spelletje goed breed. Zo nu en dan kwam SO Soest eruit en dan stond onze verdediging weer prima opgesteld en was de bal zo weer in Woudenbergs bezit. In de 8e minuut was er een prima aanval van onze spelers die de vrijstaande Luca niet kon missen, 0 - 2.
    Dit was ook de ruststand. Eigenlijk had dit veel hoger moeten zijn, maar de kansen werden niet allemaal benut. In de rust nog enkel tips gegeven en daar gingen de jongens mee aan de gang. Je zag dat de tweede helft dat ze elkaar weer moesten vinden en toen dat eenmaal lukte, vlogen de doelpunten erin.
    Met na de rust doelpunten van Florus (4), Yair (2), Luca en Neo ( beide 1) ging het heel hard. Zo wonnen de jongens de eerste wedstrijd met 0 - 9.
    Wat ons vooral blij maakte is dat er zeer goed overgespeeld werd, en de spelers elkaar wat gunde. Een zeer goed optreden, vooral als team vandaag. Onze doelstelling is dus ruimschoots gehaald.  Volgende week weer een wedstrijd, hopelijk tegen een moeilijkere tegenstander, Cobu boys.