Uitwedstrijd tegen VRC E3

Assist: Anoniem

E-pupillen zaterdag, E3, 3e klasse 21

12 september 2015 9:40

Vandaag stond de eerste competitie wedstrijd op het programma. Om 8:45 was iedereen fris op de parkeerplaats aanwezig om naar Veenendaal te gaan. We wisten dat VRC het ook goed in de twee bekerwedstrijden had gedaan, dus we moesten er vol voor gaan tegen deze talentvolle ploeg. De afspraak was om de tegenstander snel vast te zetten op eigen helft en te zorgen wij bij balbezit snel het spel breed zouden maken om zo vanaf de zijkanten gevaarlijk te worden. Dit ging heel goed de eerste 10 minuten, en daardoor kregen we 2 schietkansen, toch glipte VRC er uit via een counter en scoorde knap de 1-0. Gelukkig raakten we niet van de wijs en bleven druk zetten. door een strakke corner van Finn schoot Thijmen knap de in 1-1 binnen. kort daarna weer een snelle counter waar we toch moeite mee hadden VRC maakte het weer mooi af 2-1. We merkten dat VRC wat meer grip op de wedstrijd kreeg, waardoor we wat slordiger werden. Toch was het een goed schot van Thijmen die de keeper verraste en de stand op 2-2 bracht. Helaas was het een paar minuten voor rust weer dezelfde speler die met een solo fraai de 3-2 voor VRC binnen schoot. De tweede helft begonnen we moeizaam omdat deze keer VRC het heft in handen nam. Wij hadden daar moeite mee en het werd dan ook vrij snel 4-2. We wisten nu dat er een schepje bovenop moest en dat deden we ook, we probeerde de tegenstander weer vast te zetten en daar kwamen weer kansen uit. Ook voor de tegenstander, maar Leto en onze verdedigers deden goed werk. Wel moeten we er op letten de ballen niet door het midden uit te verdedigen! We voerden de druk wat op waardoor Ynte en kans kreeg maar de bal net iets te zacht in schoot, toch rolde deze over de achterlijn! Helaas zag de scheidsrechter dit anders en bleef het 4-2. Door hard werken werden we beloond en kwamen we fraai door Quinten met een solo op 4-3. kort hierna kregen we een geweldige kans, maar Ynte schoot weer net wat te zacht in. Toch was het gelukkig Ynte die de 4-4 binnen schoot na een pass van Quinten. We dachten voor de 4-5 te gaan en zetten alles op alles, maar dan komt het een beetje aan op ervaring om achter niets meer weg te geven. Een lange bal van VRC die zeker ver over de achterlijn was gegaan wordt net nog door ons aangeraakt, hierdoor een corner en... 5-4! We gingen vol voor de gelijkmaker en kregen nog twee kansen, maar helaas hij ging er niet meer in. Wat een spannende en leuke wedstrijd zeg!! En tegen een leuke, sportieve en goede tegenstander. Op naar volgende week tegen Scherpenzeel!