Net niet

VVZA D2

D-pupillen zaterdag, D2, 3e klasse 18

3 oktober 2015 11:00

Vandaag in onze wedstrijd uit tegen de D2 van VVZA bleek dat ingooien best lastig kan zijn, strenge scheidsrechter die geen halve inworpen wilde zien en resoluut de herkansing aan de tegenstander gaf. In de eerste helft hadden we het lastig en kon VVZA in de 5e minuut scoren nadat een hard schot terug stuitte van de paal. Wij zetten daar wat kansjes tegenover maar ook in de 15e minuut waren we net even minder scherp en vloog de 2-0 binnen.

In de rust waren de trainers eigenlijk best positief, we leverden goeie strijd en duels werden gewonnen maar opbouwend waren we rommelig en onzeker. Ook bij gevaarlijke situaties in ons eigen strafschopgebied moet de bal eerder weg worden gerost. Bij de inworpen gaat niet alleen het gooien vaak mis maar ook het vrijlopen door de rest van het team, meer ruimte maken.

In de tweede helft leek het direct goed te komen maar een schot van Thomas ging rakelings naast. VVZA kon in de 8e minuut helemaal vrij inkoppen bij een corner, 3-0. Het antwoord kwam onmiddellijk van Yannick die na een snelle aanval via Roan de afvallende bal van 20 meter raak kon trappen. Na de 4-1 ging Rinze op rechts goed door, Ryan maakte de ruimte vrij en toen de bal via de paal bij Meron kwam, kon hij mooi de 4-2 maken. Super gewerkt als team tegen een sterke tegenstander, dinsdag trainen op ingooien en corners.