Derby in Scherpenzeel

... (e.d.)

E-pupillen zaterdag, E3, 3e klasse 21

3 oktober 2015 10:00

Er stond weer een derby in Scherpenzeel op het programma deze ochtend. We moesten om 10:00 aantreden bij Valleivogels. Helaas moest Allesio afzeggen omdat hij ziek was, en op de parkeerplaats bleek Ynte ook niet helemaal lekker te zijn. Na de teleurstellende wedstrijd tegen Scherpenzeel moesten we nu de draad weer oppakken tegen een op papier zwakkere tegenstander. We begonnen redelijk deze wedstrijd en zagen al snel dat de tegenstander het moeilijk had tegen ons maar zeker goed stand hield. Toch was het, na een paar gemiste kansen, Tijmen die goed op links doorkwam en hem netjes naar Finn doorspeelt. Finn schoot deze bal beheerst in en de 0-1 stond op het bord! Dit hadden we nodig, we gingen vol op de aanval en bleven de tegenstander onder druk zetten. Daar kwam ook de 0-2 uit door een solo en vervolgens een mooie lob van Quinten. In de rust toch wel even besproken dat we scherp moesten blijven en dat we eigenlijk maar met 0-2 voor staan. Helaas dachten sommige dat we er al waren en dat het allemaal wel goed zou komen. Daardoor was de tweede helft zeer onnauwkeurig in de passing en het afwerken.
    De kansen die we kregen gingen er niet in, Daniello heeft drie keer goed op de goal geschoten maar werden allen van de lijn gehaald waarvan er een door een eigen speler. Jammer, maar we hadden zeker meer moeten scoren. Nu kwam Valleivogels zelfs nog tot scoren door onachtzaamheid in de verdediging. 1-3 een goede overwinning maar het moet beter!!