Je moet schieten, anders kun je niet scoren

Wasmeer MC1

Woudenberg MO15-1

Meisjes C-junioren zaterdag, MC1, 3e klasse D

10 oktober 2015 13:45

Wasmeer MC1 - Wberg MC1
     na een roerige traningsweek, met een evaluatiemoment op de dinsdag avond en een paar stevige trainingsessies mochten de meiden (voor het eerst) later op de dag aantreden in Hilversum tegen de meiden van Wasmeer MC1.
    Vol goede moed en in de verwachting dat de afgelopen week goed was geweest om de neuzen de goede kant op te zetten mochten we om 13.45 uur het heilige gras van Wasmeer betreden. Direct na het fluitsignaal werd het duidelijk dat onze meiden niet kwamen om zonder punten weer te vertrekken. Er waren wat wisselingen in de beginopstelling die soms even leidden tot wat Babelonische spraakverwarringen en wat mis-comunicatie maar belangrijker was dat meteen duidelijk was dat de meiden drie keer veriezen op rij wel voldoende vonden!! Helaas schortte het de meiden nogal in de afronding en hoewel er door het management op was gehamerd de vuurkracht welke de meiden geregeld op de trianing laten zien te gebruiken stonden de voeten niet recht en de vizieren niet op scherp. Noa, Amber, Denise en Manou kregen de kans om de topscoorderslijst te vullen echter het bleef bij kansen zonder invloed op het scorebord.
    Een eeuwenoude wet binnen het voetbal kroop ook in ons meidenteam; "als we zelf de kansen niet benutten valt de goal aan de andere kant". De verdediging werd inderdaad een periode van een twaalftal minuten redelijk op de proef gesteld maar Linda, Lorena, Amber, Janna, Kayleigh en Emmely weerden zich goed en Anne hield haar doel schoon. Groot verschil met de voorgaande wedstrijden was dat het middenveld met Femke, Wieske, Denise, Milou, Gidena de verdediging prima ondersteunden. Na deze korte terugval namen onze meiden de touwtjes weer in handen en wederom kwamen er kansen voor Tessa, Jamayra en Noa, de laatste kon uiteindelijk haar inzet verzilveren en de 1-0 was een feit!
    Na de rust ontspon zich een duel met hetzelfde beeld; een sterker Woudenberg die de kansen niet benutte. Zefs Lorena besloot het eens te proberen om met een solo over het gehele veld(!) het pleit te beslechtten maar het mocht niet deren.
    De laatste periode van 10 minuten werden echter toch nog spannend, het missen van de kansen gaf de de meiden van Wasmeer weer wat moed om toch nog een punt te pakken, geholpen door wat zenuwachtig geklungel in de verdediging waar gepastte rust op zijn plaats was geweest maakte het nog even nagebijten voor het meegereisde legioen(tje). Maar dit keer trokken onze meiden de overwinning over de meet... eindeijk weer drie punten gepakt..!!! wellicht niet met het allerschoonste voetbal maar zeker wel met de gewenste (en soms geeiste) inzet!
    Het geeft het gehele team inclusief de begeleiding weer moed voor de komende week en wedstrijden! Met gepastte trots vertrokken we terug naar Woudenberg.
    vandaag werd weer duidelijk dat onze grote vriend JC weer gelijk heeft gehad : "als je een doelpunt meer scoort dan je tegenstander, dan heb je gewonnen"
    Het hele team deed vandaag zijn best en naast het feit dat een goal iets meer gevierd mag worden zijn we op de goede weg. Hoewel er meerdere in aanmerking kwamen toch extra aandacht voor onze beide rechts becks (is dit goed nederlands?) Janna en Kayleigh die een prima wisselwerking hebben, voor de één haar vetrouwde positie, voor de ander iedere keer weer leren, maar beide wisten zich deze wedstrijd prima te handhaven!!