veel geleerd

E-pupillen zaterdag, E3, 3e klasse 21

10 oktober 2015 9:00

Perry de Kruif

De wedstrijd van afgelopen zaterdag was heel leerzaam! we moesten tegen de koploper die alles nog gewonnen had waaronder ook van het sterke Scherpenzeel. We hadden afgesproken dat we deze tegenstander flink aan moesten pakken en zo snel mogelijk op hun helft druk op de bal moesten geven. Dit lukte ons heel goed en konden daarmee de tegenstander zelfs goed vast zetten, en daardoor kansen creëren! Het is alleen jammer dat elke fout van ons genadeloos afgestraft wordt door een snelle counter. zo is het spel van ons goed en komen we desondanks op een 0-3 achterstand tot dat Ynte met een goede actie de achterlijn bereikt en de bal prima terug legt op Quinten die perfect inschiet! zo moet het dus. Toch is het weer SVMM dat met een counter op 1-4 komt. in de rust goed besproken dat we het goed doen, echter dat we beter met de kansen om moeten gaan en ons zelf moeten belonen met een paar doelpunten. in de tweede helft beginnen we weer goed, en krijgen al snel een vrije trap omdat de tegenstander ons alleen met wat duw en trekwerk van de bal kan krijgen. Finn krult deze vrije trap fraai over een aantal verdedigers heen richting de kruising en de bal beland via een tegenstander in het doel. 2-4 het wordt nog spannender als direct erna een bal tegen de lat geschoten wordt en deze achter de lijn op de grond komt. helaas ziet de scheids dit anders en wordt het niet de aansluiting. dit is een breekpunt, we laten even de concentratie vieren en daar zijn de counters weer 2-5 en 2-6. we maken via een goed schot van Tiemen weer via een tegenstander wel 3-6 maar uiteindelijk maakt SVMM het koel af naar 3-8. Goed gespeeld maar ruim verloren door effectief voetbal van de tegenstander, iets waar het bij ons net even aan ontbreekt!! op naar komende zaterdag.