Spanning in Amersfoort

Anoniem (afstandschot)

F-pupillen zaterdag, F6, 7e klasse 42

10 oktober 2015 9:00

'Tis zaterdagochtend, we moeten weer vroeg op en gaan richting Amersfoort. KVVA F5 is vandaag onze tegenstander. Het zonnetje straalt voorzichtig door de wolken heen. Het gras is nog nat, maar ligt er heerlijk bij. Het beloofd een mooie ochtend te worden, maar voor wie?.

We beginnen vandaag met Tess in de goal, ze doet het goed. De meeste aanvallen worden al vroeg in de kiem gesmoord. De verdediging is samen met de keeper goed wakker, ondanks het vroege tijdstip. De meeste ballen verlaten via de zijkanten onbs doelgebied.

De wedstrijd gaat gelijk op vandaag met kansen aan beide kanten. Helaas kwamen we wel snel achter met 1-0, maar wie anders dan Savin opende voor de F6 de score. Op fraaie wijze maakte hij de 1-1, maar daar ging mooi samenspel van Yannick en Sven aan vooraf. Het afpakken van de ballen gaat steeds beter. Dat hielp niet de hele wedstrijd, met de rust stond het 2-1 voor KVVA.

Vorige week ging het gelijk na rust snel mis, er viele toen drie doelpunten in een paar minuten. Dat mocht niet gebeuren vandaag. We timmerden onze verdediging dus potdicht. Met Jamie als goede keeper op de goal en onze topverdedigers Tije, David en Robin achterin kan er niets gebeuren, toch...... Dat ging inderdaad lang goed. Er waren nog wel een paar aanvallen van hun, maar die werden professioneel omgebogen naar kansen voor Woudenberg. Het was countervoetbal op hoog niveau.

Yannick en Sven konden regelmatig Tess en Savin alleen voor de keeper zetten, maar daar hadden we wel een probleem. Één van de spelers van KVVA was wel erg groot en super snel. In z'n eentje liep hij alle gaten dicht en zat ons steeds in de weg. Maar we onze kansen komen vanzelf. Toen er een veilige 3-1 op het scorebord stond werd deze grote "man" gewisseld en grepen wij gelijk onze kans. Met als gevolg een mooi doelpunt van Tess en een wereldgoal van Savin. Een geplaatst schot van 15 meter in de kruising. Ik denk dat de keeper de bal alleen heeft gehoord. Rittttsssss in het netje. KVVA greep in, de lange spits kwam terug in het veld en hij maakte helaas voor ons, de winnende goal 4-3.

F6 we zijn steeds dicht bij de punten, maar verliezen steeds net. Er zal toch echt een schepje bovenop moeten. Niet kijken waar de bal heen gaat en wie hem voor ons ophaald, maar fanatiek achter de ballen aan. Op alle plekken van het veld moeten we "vechten" voor de bal. Volgende week een belangrijke dag en een topwedstrijd thuis tegen de mannen van Quick uit Amersfoort. Minimaal een punt voor de gele shirtjes met de zwarte broekjes.....