Woudenberg 8 - Veenendaal 7

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 23

17 oktober 2015 12:30

Wim Vermeulen

Woudenberg 8 blijft met medekoploper DOVO 16 concurreren. Op eigen veld werd het teleurstellende Veenendaal 7 met een 10-0 nederlaag huiswaarts gestuurd. DOVO 16 had in de Veenendaalse strijd geen enkele moeite met GVVV 9, 6-0 winst. DOVO staat net als Woudenberg op 15 punten, maar heeft nog een wedstrijd tegoed.

Al vlot werd bekend dat de thuiswedstrijd 3 punten zou gaan opleveren. Invaller Kevin van Nieuw Amerongen opende de score na een goede pass van Dennis, 1-0. Daarna was het opnieuw Dennis die betrokken raakte bij de volgende treffer. Dit keer wist Alex prefect de bal langs de goalie te schieten, 2-0.

Erik van Egdom kon veel speelminuten maken en was bij verschillende doelpunten betrokken. Allereerst werkte de aanvaller de derde van de wedstrijd binnen op aangeven van Kevin. Daarna een prima actie van Erik waarbij de verdedigers te kijk werden gezet. Een tackel op de benen van Erik leverde een strafschop op. Deze werd binnen geschoten door doelman Erik van der Linden, 4-0.

De doelpunten volgden in een rap tempo. Kevin scoorde twee keer achter elkaar op aangeven van Erik v. E. De ruststand werd op 7-0 gezet. Een goede steekbal van Dennis zorgde er voor dat Jeroen eerder bij de bal was dan de doelman en door het poortje volgde de succesvolle afronding.

In het tweede bedrijf hetzelfde spelbeeld op de helft van de tegenpartij. Erik v. E. werd opnieuw onderuit geschoffeld en een volgende strafschop was een feit. Hard door het midden schoot Erik v.d. L. opnieuw raak, 8-0. Een corner van Kevin bereikte het hoofd van Ronald, die zo zijn eerste goal van het seizoen en de negende van deze wedstrijd wist te maken. Het slotakkoord kwam vanaf de schoen van Mark. Zijn afstandschot werd nog van richting veranderd door een tegenstander, maar de dubbele cijfers werden gehaald, de 10-0.

Zaterdag 24 oktober geen wedstrijd i.v.m. de herfstvakantie. Zaterdag 31 oktober om 14:30 uur de uitconfrontatie met De Merino’s 7.