Op naar VOP....

Anoniem (intikker)

F-pupillen zaterdag, F6, 7e klasse 42

31 oktober 2015 9:30

Na drie goed gespeelde topwedstrijden achterelkaar met helaas maar nul punten, was het vandaag een heus gevecht in de kelder van onze competitie. Er is nog één ploeg die onder ons staat en die staat  vandaag op het menu van onze hongerige F6.

Vooraf hebben we afgesproken gelijk fanatiek te gaan voetballen, we hadden steeds lekker gevoetbald, maar zonder te winnen. We wilden vandaag ECHT winnen. Nou dat was wel te zien zeg. De eerste serie van de geelzwarte aanvallen resulteerde al snel in een goal van Savin. Hij kwam alleen voor de keeper en scoorde heel cool met "buitenkantje rechts", de keeper lag al in de andere hoek. Maar het zou vandaag niet alleen Savin zijn die gaat scoren. Robin bereikte een belangrijke mijlpaal in zijn carriere: zijn eerste doelpunt is vandaag een feit. Robin goed gedaan, dat er maar vele mogen volgen.

Halverwege kwamen er een aantal tactische omzettingen in het team. De doelpunten van Savin zijn bijna niet meer op 4 handen te tellen en ook Tess had er al weer eentje inliggen.  We zien graag meer spelers scoren dus werden Tije en Jamie in de spits gezet en Sven mocht als verdediger alle ballen wegschieten. Nou dat pakte gelukkig goed uit. Met Yannick als keeper en Sven in de verdediging ging bijna alles goed. Ook Tije had er zin in, je zag aan alles dat hij persé wilde scoren vandaag. Nou dat lukte; twee keer zelfs. De eerste was echt de mooiste een lange solo vanaf de middellijn eindigde met een hard schot in de goal.

Gewoon scoren of veel scoren is voor Savin niet meer voldoende tegenwoordig, er moet altijd een wereldgoal tussen zitten. Ik wil dit verslag afsluiten met dat doelpunt van Savin. Op een meter of vijftien voor de goal legt hij de bal netjes neer voor zichzelf, neemt een kort aanloopje en schiet vervolgens heerlijk met de wreef de bal in de bovenhoek. Alleen al het geluid van de bal in het net. Super Savin.

Maar we mogen nu niet naast de schoenen gaan lopen, de komende week weer lekker trainen en zaterdag de volgende "gang" op ons menu oppeuzelen. Hoogland thuis, dat moet ook weer drie punten opleveren.