Woudenberg E1 wint van ASC Nieuwland E2

Assist: Finn Aarsen

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 11

7 november 2015 8:30

Vandaag was ASC Nieuwland E2 onze tegenstander, bij de uitwedstrijd in Amersfoort. Deze wedstrijd werd al om 8.30 uur gespeeld, dus vroeg op en zorgen dat we wakker zijn voor de wedstrijd. Voor de meeste teams is dit lastig, dus ook voor ons. Stijn en Yannick ontbraken wegens een blessure, en Finn Aarsen uit de E3 mocht deze keer mee om de E1 te helpen.
    De doelstelling vandaag was om via de zijkanten te voetballen en om bij balverlies zo snel mogelijk de bal te veroveren.
    Al snel in de wedstrijd staat de 0 - 1 op het scorebord door Jayson, die gelijk liet zien dat hij er zin in had. Woudenberg voetbalde gemakkelijk en creerde de ene na de andere kans. Uiteraard met kansen, die via de zijkanten waren opgezet. De E1 liep uit na 0 - 4, en kreeg net voor de rust nog een doelpunt om de oren, een misverstand tussen een verdediger en de keeper, kan gebeuren.
    In de rust aangegeven dat we bij balverlies meer moeten doen, bij je mannetje blijven en de balveroveren om zo weer in balbezit te komen. Na de rust ging het weer beter met de E1 en lopen we uit naar een 11 - 2 overwinning. Een mooie overwinning maar zeker moet gezegt worden dat ASC Nieuwland bleef proberen om te scoren bij ons. Maar met prachtige reddingen van onze keeper ( Yuri ) lukte ze dat niet meer. Bij ons, was het mooi om te zien dat de spelers elkaar wat gunnen en wat voor elkaar over hebben. De doelpunten van vandaag zijn gemaakt door :
    Yair 5, Jayson 3, Bjarne, Luka en Floris alle drie 1.  Maar wat eigenlijk mooier is, dat de assist vandaag van iedereen vandaan komen, ook de E3 speler met 3 assists.
    Deze week weer volop trainen, want volgende week thuis tegen Hooglanderveen E3, die 3e staat.