Tegen Achterveld

Anoniem (afstandschot)

E-pupillen zaterdag, E3, 3e klasse 21

7 november 2015 10:00

Deze morgen mochten we op een wat normale tijd spelen in Achterveld. Aangezien Leto nog geblesseerd is moesten we een andere keeper regelen. Stein had het vorige week heel goed gedaan, maar hij moest nu gelijk met ons spelen. Youri daarintegen wilde wel vanuit Nieuwland naar Achterveld komen om bij ons in te vallen. Het was wel even krap maar 10 minuten voor de wedstrijd was hij paraat! Achterveld heeft goede resultaten behaalt dus dit is een goede ploeg. Afgesproken om goed in de posities te blijven en direct over te spelen zodat we de ruimtes blijven benutten en niet te veel naar elkaar toe trekken. We begonnen heel goed aan de wedstrijd met direct goed spel via de buitenkanten. We kwamen dan ook na 8 minuten terecht op voorsprong door Thijmen die uit een corner van Tiemen bij de tweede paal prima in schoot. We bleven het goed doen ook al werd Achterveld langzaam wat sterker. Hellaas was een foutje in onze verdediging genoeg voor Achterveld om gelijk te komen. Echter wij bleven doorgaan en met een goed loop actie van Finn door het centrum, kon hij het ook zelf met een venijnig schot in de hoek afmaken 1-2 we toonde veerkracht!

Achterveld werd zeker sterker en Youri moest een paar keer goede reddingen verrichten, hellaas was weer een te simpel uitverdedigende actie de reden dat Achterveld weer op gelijke hoogte kwam. Het werd zelfs net voor rust 3-2 voor Achterveld door gewoon een goed schot, Jammer! In de rust uitgelegd dat we zeker de eerste 15 minuten goed speelde volgens de afspraak, en dat dit dan ook werkt. Zeker nog uitgelegd dat we wat brutaler mogen zijn, daar bedoelde ik mee dat we wat meer voor de tegenstander mogen komen, en zelfs voor de keeper als dat kan. Zeker onze spits positie moet veel actiever zijn om de bal te kunnen krijgen. De tweede helft kwamen we te snel op een 4-2 achterstand waardoor we niet meer het spel van de eerste helft haalde. De uitleg die ik in de rust gegeven heb is zeker niet aan gekomen, ondanks de enorme inzet die iedereen toont is het jammer dat de dingen die op de training geleerd worden en best goed gaan, niet altijd in het veld tot uiting komen. We hebben ook in de tweede helft goed geknokt, maar niet goed genoeg gevoetbalt. Daardoor kon Achterveld uitlopen naar 6-2 wat wel een terechte maar niet het juiste beeld van de hele wedstrijd weergeeft.