Thuis tegen Candia E2

E-pupillen zaterdag, E3, 3e klasse 21

14 november 2015 9:00

Rick Kuiter

Op deze toch nog droge zaterdag morgen moesten we aantreden tegen Candia E2. Op papier een tegenstander die we moeten kunnen hebben. Wel van de leiders gehoord dat ook zij best goede wedstrijden hebben gespeeld, maar het geluk niet mee hadden. Wij begonnen net als vorige week goed aan de wedstrijd, hadden veel balbezit en creëerde kansen. Het was Alessio die gelijk na zijn inval beurt de 1-0 maakte. Op een goede pass van Ynte, schoot hij de bal hard in. We dachten allemaal dat het wel goed zou komen en zakte langzaam steeds verder in. We hadden moeite met het grasveld passte niet hard genoeg waardoor er veel ballen onderschept werden door Candia. We kwamen weer in ons aloude probleem terecht dat we telkens net te laat bij de bal komen omdat we inhouden. Candia komt dan ook net voor de rust op gelijke hoogte. In de rust goed met elkaar besproken wat er beter zou moeten, gelukkig zag iedereen dat zelf ook en waren we het met elkaar eens. De tweede helft begonnen we zoals we de eerste eindigde. We kunnen dus niet zomaar de ons verbeteren, gelukkig was Candia ook niet bij machte gebruik te maken van onze fouten. Naar mate de tweede helft vorderde werden we beter en kwamen er steeds meer kansen. We raakte twee keer de lat en kregen veel corners. Toch werden de kansen niet benut, tot 2 minuten voor tijd Alessio de bal hard op de goal schoot. De keeper pareerde deze bal goed, echter stand Ynte op de juiste plek om koel af te maken. Ook hij schoot de bal hard in! 2-1 een goede overwinning in een niet al te goed gespeelde wedstrijd van ons. Het is wel een terechte uitslag, want ondanks dat we delen van de wedstrijd slordig speelde, waren we de betere ploeg! Gefeliciteerd jongens!!