Quick uit

Anoniem (schot)

E-pupillen zaterdag, E3, 3e klasse 21

28 november 2015 9:30

Vandaag moesten we tegen Quick uit Amersfoort. Deze ploeg bezette de op een na laatste plaats. Iedereen had er zin in vanmorgen en het zonnetjes scheen, dus alle ingrediënten voor een mooie overwinning! Afgesproken dat we lekker zouden gaan voetballen, en de tegenstander het op eigen helft al moeilijk zouden maken. Doelstellen was om onze keeper Leto (die terug is van een blessure) zo min mogelijk werk te laten doen. Allessio had de opdracht om als linkspoot op de rechter kant naar binnen te trekken en zo op de goal te schieten. Alle voorbereidingen zagen er dus goed uit, alleen werd het niet goed uitgevoerd bij het begin van de wedstrijd! Wij hadden bij balbezit welk het betere van het spel, maar bij balverlies waren we niet scherp. Daardoor kwamen we in 10 minuten met 3-0 achter te staan, dit waren ook de enige kansen die Quick in de eerste helft kreeg! Gelukkig na wat aanpassingen gingen we wat beter spelen en lukte het steeds beter de bal snel te onderscheppen. Het was dan ook Tijmen die in een scrimmage de 3-1 in tikte. Kort er na was het Finn met een gericht schot in de hoek voor de 3-2. Dit was de rust stand. Voor de tweede helft op deze voet door gaan en gewoon de wedstrijd nog gaan winnen was het devies! Na een paar minuten in de tweede helft was het eindelijk uit een corner een goal, 3-3 door een goede kopbal van Quinten! Paar minuten er na was het Finn met een mooi afstand schot in de kruising voor de 3-4. Dit bleef het wel redelijk lang, en Quick kreeg nog twee kansen. Maar gelukkig scoorde zij niet. Door het hard inkomen van een tegenstander moest Leto geblesseerd het veld verlaten en ging Quinten op de goal. Finn maakte 3 minuten voor tijd de bevrijdende 3-5 in een spannende wedstrijd!! Klasse gedaan jongen terugkomen van een 3-0 achterstand is heel goed!!