E3 laat publiek smullen

E-pupillen zaterdag, E3, 3e klasse 12

30 januari 2016 9:00

Joost de Vries

De buienradar liegt niet vanmorgen. Ook het A-veld wordt om 9 uur geteisterd door zware slagregens. Waar de supporters veilig wegduiken onder de paraplu’s en in de dug-out binden  de spelers van Hooglanderveen en Woudenberg de strijd aan tegen de elementen en natuurlijk tegen elkaar.  Hooglanderveen heeft vorige week een ruime overwinning behaald. Woudenberg kreeg dik klop van het sterke Achterveld. Vandaag beginnen we gewoon weer met 0-0. Hooglanderveen start goed. Het is een fysiek sterke ploeg en heeft een paar goede voetballers. De 0-1  is dan ook niet onverdiend. Daarna pakt Woudenberg het initiatief.  Het laat zien dat het voetballend duidelijk de betere is vandaag. Bij vlagen wordt erg goed gevoetbald. Fraaie acties en mooie combinaties . En doelpunten!  De tweede van vandaag is er één uit het boekje. Een aanval over vele schijven die netjes wordt afgerond. Toch geeft Hooglanderveen zich niet zomaar gewonnen. Het weert zich kranig, komt er een paar keer goed uit  en pakt tot drie keer toe brutaal de leiding. Bij rust is het 2-3.  In de tweede helft neemt de E3 de touwtjes nog steviger in handen. Het spel speelt zich bijna alleen af op de helft van de tegenstander. Even is er oponthoud als de bal over het hek in het hoge gras belandt. Papa Galati heeft zijn nieuwe hagelwitte gymschoenen vandaag voor het eerst aan.  In woord en gebaar geeft hij aan dat hij een bezoek aan het hoge natte gras niet ziet zitten. Gelukkig zijn de hulptroepen in de buurt.  Even later rolt de bal weer. En voor Woudenberg voornamelijk de goede kant op. De geoliede geel-zwarte machine laat nog een paar mooie staaltjes voetbal zien. Na 2 x 25 minuten staat er een keurige 5-3 op het scorebord. Ging er dan helemaal niets mis vandaag? Natuurlijk zijn er punten voor verbetering vatbaar;  het hele veld gebruiken, af en toen iets sneller spelen en niet bang zijn in de duels.  Daar gaan we aan werken. Complimenten voor alle jongens! Een terechte uitslag na een mooie pot voetbal.