Eerste punten binnen!

D-pupillen zaterdag, D4, 4e klasse 56

23 januari 2016 9:00

Mark Wams

De mannen van de D4 zijn de nieuwe competitie goed begonnen. Op deze prachtige mistige ochtend op het hoofdveld moesten ze de goede lijn van het vidoza-toernooi een vervolg gaan geven.
    DOVO D6 leek daarvoor een goede tegenstander: vorig jaar wisten de Veenendalers de thuiswedstrijd nog te winnen. DOVO is altijd een tegenstander die 'niet van ons kennen winnen maar je ken wel van ze verliezen', om maar eens een Cruijfferiaanse uitspraak erbij te halen.
    De mannen van de D4 hebben 80% van de wedstrijd op de helft van de tegenstander gevoetbald, en hebben nauwelijks kansen weggegeven. Bij balbezit werd de tegenstander direct onder druk gezet, terwijl in de Woudenbergse aanval soms goede combinaties te bespeuren waren.
    Het duurde echter tot de 22e minuut voordat Quinn vanuit een corner de 1-0 intikte, maar dat was dan ook niet meer dan terecht!
    Ook daarna bleef Woudenberg de druk er op houden, maar doelpunten bleven uit, terwijl er wel kansen waren. Een penalty werd nog gemist door Casper (Lat-paal-herkansing Quinn ook mis) en dus de bleef de spanning tot het einde aanwezig. En om nog maar eens met Cruijff te spreken: als DOVO één kans krijgt, maken ze er twee!
    Tot David vlak voor tijd met een prachtige knal van afstand Woudenberg op een comfortabele 2-0 voorsprong zette. De wedstrijd kon lekker uitgespeeld worden.

Volgende week gaan de jongens proberen FC Driebergen aan de zegekar te binden, onder het motto: Voetballen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel voetballen......