Mooie seizoensafsluiting

D-pupillen zaterdag, D2, 3e klasse 15

21 mei 2016 9:00

Mark Wams

Een mooie voetbaldag was het gisteren, optimaal toernooiweer en we begonnen met winst in de laatste wedstrijd tegen kampioen Quick 1890. Na lastige wedstrijden in de afgelopen weken en zware schoolkampen begonnen we sterk aan deze wedstrijd op ons hoofdveld. We waren door Yorick het veld ingestuurd met de opdracht niet te vroeg druk te zetten en ervoor te zorgen dat het middenveld voor ons was. Dat pakte geweldig uit want hun laatste man stond met regelmaat vertwijfeld met de bal aan de voeten en kwam niet verder dan een verre trap die door onze gretigheid bijna steeds voor ons was.

In de 21e minuut kwamen we na eerdere kansjes heel mooi op 1-0 toen Yannick Joel aanspeelde op links die de verdediging en doelman van Quick kansloos liet met links in de korte hoek.

Groot compliment in de rust maar de zijkanten mochten nog iets beter benut worden. In de tweede helft gingen we goed door en na een omhaal van Yannick op de paal was het al in de derde minuut Luuk die op aangeven van Ryan 2-0 maakte.

Thomas maakte een paar minuten later aan alle twijfel een einde toen hij vrij voor de keeper de bal met een mooie beweging in de goal stiftte. Dat Quick nog tot 3-1 kwam mocht de pret niet bederven. Netjes vierde geworden in deze sterke competitie.