Alles valt op zijn plek

F-pupillen zaterdag, F6, 7e klasse 91

5 maart 2016 9:00

Wesley van Ginkel

Met de nevel nog in ons hoofd hebben alle spelers toch nog de weg naar de kleedkamer gevonden. Daar wisselde we de schaatsen om voor onze voetbalschoenen en schuifelde we voorzichtig naar het witte kunstgras. Na een goede trainingsstage lieten we ons niet tegenhouden door een beetje kou en ijs.

IJzige mistflarden, een bevroren veld en rond rennende gele en rode shirts, de ademdamp steeg langzaam op. Een beeld waar Anton Piek zeker veel inspiratie uit had kunnen halen.

Maar we zijn niet opgestaan om leuk te ballen en na een uurtje weer met lege handen te staan. We spelen al langer goede wedstrijden en trainen hard, maar eerlijk gezegd vallen de resultaten toch tegen. We spraken daarom af om vandaag lekker veel aan te vallen. Onze middenvelders Fleur, Sven en Yannick moesten vandaag lekker veel mee naar voren om juist bij de keeper van DEV voor gevaar te zorgen. Nou dat is goed gelukt zeg!

Het leek of vandaag alles goed op zijn plek viel. De vele trainingsuren hebben zich vandaag uitbetaald. Jamie hield zijn doel schoon, geholpen door zijn goede verdedigers, Tije en David. Er werd dus vandaag heerlijk aangevallen. Tess strooide met mooi passjes en zette diverse spelers alleen voor de keeper. We moesten alleen lang wachten op de 1-0. Maar wie anders dan Savin schoot ons op voorsprong, een doelpunt die we echt even nodig hadden. Het was Jamie die kort daarvoor de bal nog net "voor" de lijn kon stoppen. Het bleek een keerpunt in de wedstrijd. Halverwege de eerste helft kon David met een super pass Tije alleen voor de keeper zetten en met een stoere sliding schoot Tije de 2-0 keurig binnen.

In de tweede helft werd het team een beetje omgegooid. David was zo goed in vorm dat hij een plek in de spits verdiende. Tess zakte een linie terug om zo de mannelijke tegenstanders gek te maken met haar trucjes.

Na tien minuten in de tweede helft waren we allemaal getuige van een belangrijk moment in de geschiedenis van vv Woudenberg: Het eerste doelpunt van David Hol en zeker niet de laatste. Na een mooie solo werd ook nog de keeper van DEV gepasseerd en schoot David cool de 3-0 in het netje. We gingen na deze ruime voorsprong niet naast onze schoenen lopen. Fleur kon vlak voor tijd nog gevaarlijke corner onschadelijk maken. Ook Savin had er vandaag veel zin in en scoorde op z'n Savin's de 4-0 en 5-0.

Kortom iedereen in topvorm en als één team gepresteerd. Als we dit zo vol houden volgen er nog veel mooie wedstrijden die ook nog eens veel punten zullen opleveren. En we weten allemaal waar dat naar toe kan leiden.......