Opluchting

D-pupillen zaterdag, D2, 3e klasse 15

19 maart 2016 9:00

Mark Wams

Voor de wedstrijd tegen Achterveld waren we gewaarschuwd, er mocht geen sprake zijn van onderschatting. Toch begonnen we zo slap aan de wedstrijd dat deze fysiek sterke tegenstander ons gemakkelijk bij hun doel vandaan hield. De opluchting was groot toen Ferrence in de 10e minuut vanaf het middenveld doorging en van afstand hard in de kruising schoot, 1-0. Een paar minuten later werd dat door hem zelf ongedaan gemaakt toen hij bij een poging zijn gezicht te beschermen, zijn handen te hoog had en hands maakte. De gegeven penalty werd kansloos hard raak geschoten. Het duurde tot het eind van de eerste helft tot Ryan, onze uitblinker vandaag, die voor de verandering rechtsbuiten begon, heel mooi 2-1 maakte.

Toch waren de trainers in de rust kritisch, het moest beter, scherper, feller, meer pressie en vooral niet op elkaar zeuren! In de 4e minuut dolde Meron zijn directe tegenstander, die ongeveer twee keer zo groot was als hijzelf, maar hij kon niet om de keeper heen. Ook Roan kon op zijn verjaardag niet het verschil maken en kwam niet tot scoren. Rinze was enigszins verbaasd dat hij in de spits mocht invallen maar dat pakte goed uit. Hij kon op vrijwel identieke wijze, op aangeven van Ryan, zowel de 3-1 als de 4-2 maken. Naast een vrije trap die binnen gerommeld werd, kwam de verdediging van Tim, Milan, Mika en Sam, aangevuld met Philip nooit echt in de problemen. 4-2 en nog steeds keurig derde in de competitie.