E3 wint thuis tegen KVVA

E-pupillen zaterdag, E3, 3e klasse 12

2 april 2016 9:00

Laurens Donker

Deze zaterdag morgen moesten we tegen de E1 van KVVA. De vorige keer hebben we met 2-6 gewonnen, maar gezien de ander uitslagen heeft deze tegenstander toch meer in huis. Daarom waren we op onze hoede, en hebben met elkaar afgesproken om het middenveld zeer goed te gebruiken om het veld breed te houden. Zoals Hans en Arjan de laatste training nadrukkelijk hebben geoefend op het telkens in de breedte aanspeelbaar zijn. Om zo de mid-mid de kans te geven een goede pass af te leveren. Tevens met de keeper Leto afgesproken dat hij ook wat meer van achteruit op kan bouwen. De wedstrijd begon een beetje onwennig voor ons omdat de tegenstander met wat grotere jongens toch pittig de duels aan gingen. Het bleef wel lang 0-0 en we moeten er even aan wennen. Na 18 minuten was het dan toch raak! We hadden al een paar kansjes gehad, maar nu was het Finn met een afstand schot die er strak in ging. We gingen dan ook met een 1-0 de rust in. In de tweede helft ging het beter. Na een overtreding was het Finn die de vrije trap van afstand strak er in schoot. Daarna ging het goed met mooi aanvallen opgezet door het hele team, was het nog twee keer Finn die de 3-0 en de 4-0 aan tekende. KVVA deed nog wat terug met een goede counter 4-1 en had zelfs nog een paar kansen. Maar het waren Ynte en Quinten die voor de 5-1 en de 6-1 zorgde. Complimenten voor het hele team, want dit was een hele goede wedstrijd!