Burenstrijd

Anoniem (intikker)

F-pupillen zaterdag, F6, 7e klasse 91

2 april 2016 9:30

Vandaag een belangrijke wedstrijd op het programma. In onze competitie zijn er drie ploegen die strijden om de bovenste plekken. Onze F6 natuurlijk, maar ook de buren uit Renswouw draaien mee in de top. Thuis hadden we nipt verloren dus vandaag volle bak er tegenaan om dat "even" recht te zetten. Er staat nog een rekening open.

Om ons goed voor te bereiden op deze wedstrijd hadden we vorige week, op onze vrije paaszaterdag, getraind. Een twee uur durend trainingskamp op het Hens moest de mannen en vrouwen van de F6 in de juiste vorm krijgen voor deze burenbattle. Nou dat is gelukt!

Volledig afgetraind en messcherp begonnen we aan de wedstrijd. Iedereen wist dat we deze wedstrijd echt wilden winnen en dat was goed te zien. Achterin zorgde Tije en Yannick ervoor dat Jamie weinig te doen kreeg. De spitsen die er toch nog door kwamen, hadden geen schijn van kans bij onze keeper. Weer de nul, goed gedaan mannen. Wat vandaag ook goed ging, was het elkaar coachen. Jamie zetten steeds zijn mannen goed neer.

De echte strijd van deze wedstrijd speelden zich af op het middenveld. Onder aanvoering van de hardwerkende Brahim waren het Sven, Fleur en David die het op middenveld heersten. Mooie individuele acties wisselde elkaar af met goed samenspel. Het resulteerde wel in diverse kansen, maar echt gevaarlijk werden wij ook niet. Het bleef veel te lang 0-0. Maar zolang wij de bal hebben, kunnen zij niet scoren.......

Diep in de tweede helft konden onze spitsen steeds meer hun stempel drukken. Tess was alleen met tackels te stoppen, nadat ze tot drie keer toe de verdedigers het bos in stuurde. Ook Savin had zijn schoenen weer rechtgezet en zijn schoten gingen niet meer hard in het publiek, maar strak richting de goal. Na een schitterende solo van Brahim, langs de complete achterhoede van Renswoude, volgende een mooie voorzet richting de tweede paal. Daar stond, wie anders dan, Savin goed opgesteld om strak en droog de 0-1 te scoren. Daarna was het nog 5 minuten billenknijpen om de overwinning binnen te slepen. Wat met teamwork en inzet van alle spelers gelukkig goed lukte.

De overwinning werd echt gevierd met zijn allen. Ook een teken dat het ook dit jaar weer goed zit bij dit team. Volgende week de koploper op ons pad. CDW heeft alles gewonnen tot nog toe, maar is nog niet in Woudenberg geweest......