Woudenberg JO17-1 - Candia '66 JO17-1

Onder 17, JO17-1, Groep 1 08

20 augustus 2016 12:00

Hardeman, R.

Woudenberg komt langzaam in goede ritme

Het is twintig augustus 2016 en de eerste bekerwedstrijd dient zich al aan. We zijn een kleine twee weken in training en hebben reeds twee oefenpotjes afgewerkt. Van hoofdklasser Hoogland werd weliswaar verloren maar daar oogde het spel al heel behoorlijk. We leken de ingezette goede lijn van juni, toen we achtereenvolgens klinkende overwinningen neerzetten tegen Valleivogels, Fortissimo, Delta Sports ’95 en CDW, goed door te zetten. Maar afgelopen woensdag was duidelijk minder tegen VVZ’ 49, ondanks een 4-1 winst. Tegenstander Candia ’66 is vorig jaar gepromoveerd met een sterke lichting en gaat het dit jaar dus proberen in de 1e klasse. Ze moeten duidelijk even wennen aan het hogere tempo want de bal ligt er na een fout op het middenveld al na een minuut in, door scherpschutter Jesse. Woudenberg is sterker maar speelt te slordig om het Candia ’66 echt moeilijk te maken. Candia ’66 heeft voorin twee sterke jongens lopen en ook achterin staat een behoorlijk sterke stofzuiger, maar verder dan een paar speldenprikjes komen ze ook niet. Ook de tweede goal valt na een onderschepping op het middenveld en komt van de voet van Roefat, zodat we met 2-0 gaan rusten. Na rust gaat het tempo omhoog en wordt de wedstrijd als kijkspel wat aantrekkelijker. Het dwingendere spel leidt na 15 minuten tot een prachtige treffer uit een corner, gemaakt door Martijn. Helaas wordt het hierna toch weer wat rommeliger en kunnen we niet echt doordrukken. Het slotakkoord komt in de 67e minuut als Joost de mee opgekomen Coen aan speelt en Coen diagonaal de 4-0 eindstand op het bord schiet. Al met al een verdiende overwinning waarin we weinig hebben weggegeven, maar waar we ook nog veel mogelijkheden hebben laten liggen om Candia ’66 voetballend nog meer pijn te doen, als we nog wat scherper en gedurfder zouden voetballen. Woensdag wacht DOVO JO17-1, die buurman GVVV JO17-1 vandaag aan de kant zette met 2-6. Scherpte gevraagd dus woensdag, zoveel is duidelijk. Komt dat zien allen op Sportpark Panhuis (rode zijde).