DOVO JO17-1 - Woudenberg JO17-1

... (penalty)

Onder 17, JO17-1, Groep 1 08

24 augustus 2016 20:00

Woudenberg doet lang prima mee

Op een prachtige woensdagavond spelen we op het (plat getrapte) hoofdveld van het gerenommeerde DOVO de tweede bekerwedstrijd. Beide ploegen hebben de eerste wedstrijd gewonnen, dus een mooie kans om te kijken waar we staan tegen deze twee klassen hoger acterende ploeg. We zullen snel moeten leren, want DOVO is een ploeg die veel fysiek in de strijd gooit, maar ook razendsnel het spel verplaatst. Op de momenten dat we even aarzelen of het te lichtzinnig opvatten, kleunen de roodhemden er hard in en, de Woudenberg spelers soms vertwijfeld achterlatend. Na 12 minuten is het de tweede verre ingooi die gevaar sticht, en ditmaal belandt de bal wel in het doel. Opperste concentratie gevraagd vandaag en dat lukt gaandeweg steeds beter. Als we door de eerste fase van druk van DOVO heen kunnen voetballen ligt er vervolgens veel ruimte om door te stomen. Zo worden we een aantal maal heel gevaarlijk en komt ook de beloning als Coen de voorzet van Jesse binnenloopt. Het is een lekkere wedstrijd geworden waarbij DOVO weliswaar overall wat beter is, maar Woudenberg zich ook regelmatig van haar goede kant laat zien. Ook Mike onderscheidt zich nog een paar keer positief met prachtige reflexen, maar uiteindelijk breekt na driekwart wedstrijd dan toch de ban. Helaas loopt de score op het eind toch nog aardig op. Dat is zuur voor ons en ook niet helemaal terecht, maar we moeten er maar van leren dat je tot het einde door moet blijven knokken, elkaar moet blijven helpen, want anders wint een sterkere fysiek het eigenlijk altijd. Zaterdag nog een leuke pot tegen GVVV, eens kijken of we weer wat verder zijn na deze leerzame avond.