Woudenberg JO17-1 - NVC JO17-1

3 september 2016 12:00

Bruinsma, SJ

Gemiste kans

Het competitiebegin is daar, thuis om 12.00 uur tegen NVC. De omstandigheden zijn ideaal, een goeie temperatuur en een heerlijk gekortwiekt ECHT grasveld, je kunt er de ware voetballiefhebber geen groter plezier mee doen! NVC begint stroef, levert de bal tweemaal achter elkaar in en bij de tweede kans staan we al met 1-0 voor door een geplaatst schot van Jesse. We drukken goed door en krijgen kansen op meer, maar de afronding laat te wensen over. Na dertien minuten staan we toch weer op gelijke hoogte als de luchtmacht van NVC uit een corner ons te machtig is. Nu volgt een sterke fase van de gasten waarbij Woudenberg onderling goed moet blijven communiceren om de lopende mensen van NVC op te vangen. We treden in deze fase soms iets te vrijblijvend op, maar echt gevaarlijk wordt NVC ook niet. De laatste fase kruipen we weer meer uit onze schelp en belonen we ons optimaal door via een counter op 2-1 te komen, doelpunt Roefat. Omdat de tegenstander fysiek sterker is proberen we in de 2e helft geconcentreerd te blijven voetballen en de wedstrijd naar ons toe te trekken. Het moet kunnen want NVC is weliswaar een stabiele ploeg, maar misschien ook niet de allerbeste uit deze klasse. Toch lopen we tegen een domper aan door zelf fouten te maken. Wederom een hoge bal wordt tot doelpunt gepromoveerd doordat we geen antwoord kunnen vinden op de grote spitsen bij een kopduel. En een mislukte breedtepass brengt de gasten zelfs voorbij Woudenberg. In het verloop van de wedstrijd blijkt het met een achterstand lastig voetballen tegen NVC en blijft deze fysiek sterke stabiele ploeg toch makkelijk overeind. Met een goede aanval maken ze er 2-4 van. In de laatste vijf minuten krijgen we toch nog kansen om het weer spannend te maken, maar de scherpte is verdwenen. En zo verliezen we deze openingswedstrijd van het seizoen. Wat overblijft is een wat katterig gevoel, want qua kansen deden we echt niet veel onder voor de bezoekers. Wat als dit, wat als dat, feit is dat zij er twee meer in schieten dan wij en dus met drie punten terugkeren naar Naarden.