DOSC JO17-1 - Woudenberg JO17-1

10 september 2016 12:30

Schoonderwoerd, S. van

Eerste driepunter is binnen

Na de ongelukkige nederlaag van vorige week volgt vandaag op papier weer een moeilijke tegenstander. In het verleden is gebleken dat DOSC vaak een te moeilijke hobbel is voor de geel-zwarten. Maar de koppies staan strak en we willen ons revancheren, wat vaak voor nieuwe energie zorgt. Het is verbazingwekkend dat DOSC geen gas geeft en heel ver inzakt waardoor Woudenberg het spel moet gaan maken. Dit doen we (soms iets te) geduldig, maar het balbezit is grotendeels voor ons. Als we gedurfd open draaien en de juiste keuzes maken moeten we DOSC pijn kunnen doen. En ondanks dat dit lang niet altijd lukt kunnen we toch een paar keer gevaarlijk doorkomen. Na een kwartier tikt Martijn de bal uit een corner binnen en lijken we voorlopig op rozen te zitten. Nog steeds loert DOSC enkel op een fout van Woudenberg om er dan snel uit te komen. De fout komt door te lichtzinnig handelen  en we kunnen dus weer opnieuw beginnen 1-1. De tweede helft beginnen we wederom goed als Luuk de bal attent binnenkopt. Hopelijk kunnen we nu meer profiteren van de voorsprong en de door DOSC geboden ruimte. Maar dit keer lopen we tegen een strafschop op. Een lichte overtreding binnen de zestien is voldoende om DOSC wederom langszij te helpen. Tuinen we er dan toch in en wordt het magere spel van de thuisclub optimaal beloond? De krachten vloeien namelijk wat weg aan onze kant en DOSC speelt wat dwingender in de laatste fase. En juist op het moment dat we zelf ook wel willen tekenen voor in ieder geval een punt, counteren we onszelf naar de winst toe. Jarie lanceert Niels die prachtig doel treft in de uiterste hoek. In de tien minuten blessuretijd is het zinderend spannend en blijft het billenknijpen, omdat Jarie, Loek en Coen ons net niet in veilige haven kunnen schieten. Maar de punten zijn binnen en dat mogen we na ruim 80 minuten voetbal terecht noemen.