Woudenberg JO17-1 - Soest SO JO17-1

17 september 2016 12:00

Bode, T.R.

Punten gaan naar Soest

Ook de derde wedstrijd van het jaar belooft weer een lastige te worden, want het uit de hoofdklasse gedegradeerde SO Soest komt naar sportpark De Grift. Met een sterke ploeg zetten zij alles op directe promotie. De eerste helft kunnen we kort over zijn, SO Soest is beter en met de 0-1 ruststand mogen we blij zijn. Om vandaag wat klaar te spelen zal het in de 2e helft anders moeten. Gelukkig blijken we ook uit een ander vaatje te kunnen tappen. De basis of je lekker in een wedstrijd zit kun je vaak afleiden uit de duelkracht van een team. En ondanks dat Soest een iets beter team heeft zijn we de 2e helft een half uur lang de baas door het merendeel van de duels te winnen. 4 kansen levert het overwicht op, maar de zo verlangde goal blijft uit. Op het moment dat we alles of niks gaan spelen slaat SO Soest een definitief gat. Eén op één tegen de snelle spitsen van Soest is een soort zelfmoord, maar we zullen wel moeten door de tussenstand. De eer wordt nog gered door Jesse, maar de eindstand wordt uiteindelijk 1-4. Na 80 minuten moeten we onze meerdere erkennen in de Soestenaren, geen schande, maar toch zal het beter moeten. Een half uur lang hadden we Soest namelijk aardig in de tang, maar de resterende tijd was het vooral niet slim en fel genoeg. Gaan we volgende week constanter presteren?