AS 80 JO17-1 - Woudenberg JO17-1

24 september 2016 12:30

Habib, A.

Punten meegenomen uit Almere

Na een pittig begin van de competitie krijgen we nu een tegenstander die op het oog de zwakste uit de poule is. AS ’80 is een voetballende tegenstander die uitgaat van de eigen kracht, maar aan de lichte kant is. De ervaring leert dat als je mee wilt komen in deze klasse er ook flink wat fysiek aan de dag gelegd moet worden. En daar schort het bij de Almeerders aan. Nu blinkt Woudenberg echt niet uit in het fysieke, maar je hoefde je been er maar voor te zetten om een vrije doorgang te krijgen naar de goal. Na vier minuten leiden we met 0-2 en lijkt de wedstrijd al gespeeld. Het lijkt meer op een trainingspotje want de ruimtes die AS ’80 weggeeft zijn gigantisch en vind je normaal niet op dit niveau. We voetballen rustig door en met een 1-6 voorsprong halen we er nog lang niet het maximale uit. De 2e helft geeft een iets ander beeld omdat Woudenberg, ondanks de goede bedoelingen, steeds slordiger gaat spelen. De tegenstander heeft nu ook hun sterkste speler van achteruit laten spelen, waardoor het niet meer zo’n open huis is. Misschien hadden ze dat eerder moeten doen, want anders wordt het wekelijks een grote nederlaag. Al met al kunnen we redelijk tevreden zijn, we hebben aardig gecombineerd, veel doelpunten gemaakt, maar om echt beter te worden moet je soms nog dieper gaan en het uiterste van jezelf eisen. Volgende week is dat namelijk wel weer nodig, dus laat het een goede les zijn en probeer je 80 minuten lang te focussen.