Woudenberg JO17-1 - BFC JO17-2

1 oktober 2016 12:00

Eddy Kramer

Eerste thuisoverwinning

Woudenberg en BFC hebben beiden zes punten, de winnaar van vandaag mag voorlopig naar boven kijken. Het grotendeels 1e jaars team uit Bussum heeft een voetballende ploeg, maar ook zij lopen qua fysiek en hardheid niet voorop. Twee ragfijne aanvallen legt Woudenberg in de beginfase op de mat en dat ook nog eens over een aantal schijven, wat een 2-0 voorsprong oplevert. Halverwege de de 1e helft valt de 2-1 en die goal komt zeker niet uit de lucht vallen want BFC begint beter te draaien. Toch kunnen we ze goed weerstaan en zelf zijn we ook goed scherp voor de goal. Met nog twee doelpunten gaan we comfortabel rusten met een 4-1 voorsprong. De 5-1 valt in het begin van de 2e helft en nu is het wachten op (veel) meer. Echte killers zijn we in Woudenberg helaas ook niet want van de handvol kansen die we creëren weten we geen doelpunten meer te maken. De kleine strohalm die we BFC daardoor bieden pakken ze ook nog eens met beide handen aan en plots staat er tien minuten voor tijd 5-3 op het scorebord. Maar wat al langer in het vat zit komt er de laatste tien minuten gelukkig wel uit. Via nog drie doelpunten wordt het toch een monsterscore 8-3. Al met al een prima wedstrijd waarin we veel mooie dingen hebben gezien. Maar ook één waarbij we tegen een sterkere tegenstander onszelf in de voet zouden schieten door in bepaalde fases niet bij de les te zijn. Kunnen we het niveau nog iets opkrikken en om de bovenste plaatsen mee gaan doen, de tijd zal het leren?