Woudenberg JO17-1 - Waterwijk JO17-2

15 oktober 2016 12:30

Sesink Clee, A.

Aanvallers Waterwijk maken het verschil

Na een goede reeks volgt vandaag een voorlopig examen tegen koploper Waterwijk JO17-2. Een volledig eerstejaars team dat volgend seizoen 4 klassen hoger (2e divisie) aan de bak moet en nu alvast aan het fysiekere spel mag wennen in de 1e klasse. Dat doen ze voorlopig meer dan uitstekend, want er werd nog geen punt ingeleverd. Toch begint Woudenberg goed en scherp aan de wedstrijd en zijn we een kwartiertje lang de baas. De keeper helpt ons door de gladde bal los te laten zodat we met 1-0 voor komen. Het is zaak compact te blijven spelen en vooral de sterke snelle buitenspelers van Waterwijk geen ruimte te bieden, want daar komt het gevaar voornamelijk vandaan. Op het moment dat we even niet bij de les zijn slaat Waterwijk direct toe, wat natuurlijk wel knap is. Hoewel er eigenlijk niet zoveel aan de hand lijkt leidt deze tegengoal toch de ommekeer in. Waterwijk wordt dreigender en dwingt Woudenberg daarmee tot het maken van fouten. En zo laten we een wedstrijd die we goed beginnen uit onze handen glippen door niet compact te blijven spelen, slordig te passen en een te passieve houding, rust 1-4. Als na rust de 1-5 snel valt moeten we oppassen voor een grote zeperd, maar gelukkig laten we bij vlagen ook zien dat Waterwijk kwetsbaar is. Doelpunt voor doelpunt kruipen we dichterbij tot 4-5, maar het sprookje wordt hardhandig verstoord door de razendsnelle buitenspeler, een vleugelflitser waar we helaas geen antwoord op konden vinden. Door de wat warrige leiding lopen we ook nog eens tegen twee rode kaarten op, zodat de dag dubbel negatief eindigt. Al met al gaan de punten toch wel verdiend naar Almere en moeten we er zelf tegen de komende tegenstanders weer vol voor gaan.