Laren 99 JO17-1 - Woudenberg JO17-1

Laren 99 JO17-1

... (vrije trap)
    Joost de Vries (intikker)
    Jesse Cozijnsen (vrije trap)

29 oktober 2016 12:00

Beugen, J.H.L. van

Ook vierde uitwedstrijd in winst omgezet

Onder prachtige omstandigheden, een zonnetje, een lekkere temperatuur en een strak geschoren echt grasveld waar de dauw nog op staat, trappen we om 12.00 uur af in Laren. We zijn vastbesloten om de 100% score in uitwedstrijden vast te houden, maar dat moet ook wel om een rol van betekenis te kunnen blijven spelen in deze competitie. Toch loopt het allemaal niet op rolletjes vandaag en we lopen we al snel tegen een ongelukkige achterstand aan. Een goed genomen vrije trap met een curve belandt via de binnenkant kruising op de rug van Mike in het doel 1-0. Een tegenvaller maar geen paniek want gaandeweg de wedstrijd blijkt dat we deze tegenstander voetballend moeten kunnen hebben. Na een kwartiertje is het weer gelijk als Coen de bal met het hoofd teruglegt op Joost, die kan binnen schieten. Waar Laren in het eerste kwart nogal eens gevaarlijk wordt via een diepe bal, krijgen we ook dit gevaar steeds beter onder controle, alhoewel de snelle linksbuiten van Laren ons toch zo nu en dan zijn hakken laat zien. We creëren een licht overwicht maar het spelbeeld kan vooral rommelig genoemd worden. De tweede helft geeft een zelfde beeld, een licht overwicht voor Woudenberg, zonder tot vloeiend spel te komen. Het wordt wel een intensere wedstrijd waarin beide ploegen alles geven. Dit keer komen we zelf eerst aan scoren toe als Jesse zich vrij kapt maar de keeper op zijn weg vind, maar de meegelopen Coen zijn tegenstander afschudt en voor 1-2 zorgt. Lang kunnen we hier niet van genieten want Laren is ons toch nog een keer te snel af door het centrum en zij ronden een de snelle aanval goed af 2-2. Omdat beide ploegen willen winnen wordt het weer bloedstollend spannend. Laren is gevaarlijk met een aantal vrije trappen en zelf treffen we vaak net een voetje van de tegenstander te veel zodat deze wedstrijd op een gelijkspel afstevent. Vlak voor tijd krijgen we op een metertje of 20 links voor de goal nog een vrije trap. De muur staat op een meter of zeven, maar de uitstekend leidende scheidsrechter vindt het goed. De linkerhoek is vrij voor Jesse, maar krijgt hij de bal over de muur? Deze vraag kunnen we bevestigend beantwoorden. Met een fraaie curve laat hij de keeper kansloos en winnen we deze wedstrijd. Dat is prettig want erg overtuigend was het niet vandaag, maar toch credits voor de ploeg, want het is niet de eerste keer dat we een stroeve wedstrijd over de streep weten te trekken doordat we blijven knokken voor een goed resultaat.