Woudenberg JO17-1 - Eemnes JO17-1

12 november 2016 12:00

Gruijthuijsen, G.M.

Degelijke overwinning

Woudenberg is aan een goede reeks bezig en wil ook laagvlieger Eemnes puntloos naar huis sturen. Toch is het oppassen geblazen want Eemnes heeft vorige week als eerste punten afgesnoept van de sterke koploper Waterwijk. Het begin is veelbelovend van Woudenberg zijde. Eemnes zakt volledig in op eigen helft en hoopt van daaruit de snelle sterke spitsen aan het werk te zetten. Maar Woudenberg zet vol druk en dwingt Eemnes tot het maken van fouten. Omdat we vervolgens zelf uiterst koelbloedig zijn bij het afronden van de kansen door Jesse en Joost leiden we al snel comfortabel met 2-0. De tactiek van het inzakken van Eemnes werkt hierdoor niet optimaal meer want ze zullen nu zelf wat meer moeten komen. Dat lijkt niet het favoriete spelletje van de gasten en daarom is het wachten op de definitieve knock-out van Woudenberg. Maar de dodelijk precisie van de eerste minuten kunnen we helaas niet meer doortrekken in het vervolg van de wedstrijd. Zolang we zelf maar geen gekke dingen doen gaan we deze wedstrijd gewoon winnen want Eemnes heeft nog steeds geen echte kans gehad. Toch valt de goal voor de groenhemden uit een vrije trap en gaan we nog een moeilijk kwartiertje tegemoet? Benieuwd hoe we hier mee omgaan want ook wij hebben een aantal keer moeten wisselen i.v.m. blessures. Toch blijven we met zijn allen keurig overeind, een compliment voor het hele team maar vooral voor de stabiele verdediging vandaag. Vijf minuten voor tijd maken me zelfs de mooiste goal van de wedstrijd waarbij Roefat een strakke voorzet van Loek met een volley in de kruising werkt. Een dik verdiende overwinning in een sportieve aantrekkelijke wedstrijd.