Quick 1890 AFC JO17-1 - Woudenberg JO17-1

... (scrimmage)

26 november 2016 14:00

Kleef, R. van

Ongelukkige beslissing kost ons de winst

Met nog één wedstrijd in de heen ronde staat Woudenberg er prima voor met een derde plaats op de ranglijst. Met nog een winstpartij vandaag staan we zelfs tweede, maar dan moeten we wel de huidige nummer 2 Quick verslaan. Dat zal niet eenvoudig worden want Quick heeft een technisch zeer vaardige ploeg en is ook nog eens een soort angstgegner voor deze generatie. Maar met een goed ontbijt achter de kiezen in café Moestas trekken we met goede moed naar Amersfoort. Het eerste kwartier zijn we nog wat zoekende zonder daarbij echt kansen weg te geven. We bijten ons echter steeds vaster in de tegenstander en melden ons vaker voor de Quick goalie. De 0-0 ruststand is een logische en terechte tussenstand. De tweede helft wordt er één die voetbal zo mooi maakt. Steeds vaker trekken we het spel naar ons toe en krijgen we kansen op een voorsprong. Het is een wedstrijd op hoog niveau, want elke speler in balbezit wordt gelijk het vuur aan de schenen gelegd. Het moet dus snel allemaal vandaag om wat klaar te spelen. Een  kwartier voor tijd is daar het moment waarop Woudenberg toeslaat. De steekbal van Coen op de diep sprintende Roefat is fraai en het terugleggen van Roefat vanaf de achterlijn op Loek is op maat. Met een schuiver in de lange hoek beloond Loek het harde werken van de ploeg en zet ons op een 0-1 voorsprong. We blijven heel scherp spelen en geven de technische vaardige Amersfoorters met zijn allen geen centimeter ruimte in de strijd deze wedstrijd over de streep te trekken. En toch gaat het mis vijf minuten voor tijd mis. Het lijkt een zwaktebod om naar de scheidsrechter te wijzen maar dat durf ik dit keer toch wel aan. Waar de beste man de hele middag nagenoeg elk duel affluit, daar treedt hij bij een heel opzichtige duw plots niet op waardoor Quick heel gelukkig via een man meer situatie kan profiteren. Dat is zuur want het stond als een huis en de winst was nagenoeg binnen met zeer stabiel veldspel. In alle hectiek valt direct daarna zelfs de 2-1 door een gebrek aan focus, zodat we deze hoogstaande wedstrijd puntloos dreigen te beëindigen. Doodzonde natuurlijk na zo’n intense prachtige wedstrijd. Gelukkig bestaat er ook nog zoiets als gerechtigheid want bij een alles-of-niets offensief belandt de bal bij Jarie. Zijn twee pogingen worden nog geblokt, maar bij zijn derde balcontact legt hij de bal terug op de klaar staande Coen en komt alles toch nog (deels) goed. De streep van Coen wordt onderweg nog aangeraakt en ploft net onder de lat, scherend langs de vingertoppen van de keeper, binnen, waarmee de wedstrijd een passend slot krijgt, een 2-2 eindstand. De ontlading is groot omdat het in blessuretijd gebeurt, maar wat als ……. Beide ploegen vinden dat ze twee punten verloren hebben, want zo gaan die dingen. Laten we daarom maar afsluiten met een compliment voor de twee teams die met heel veel strijd een prachtige wedstrijd op de mat gelegd hebben waar alle toeschouwers van genoten hebben. En zulke wedstrijden verdienen eigenlijk geen winnaar, al blijft het zuur dat …………….