NVC JO17-1 - Woudenberg JO17-1

3 december 2016 14:00

Taskin, A.

B1 stoomt door

De prachtige pot van vorige week tegen Quick heeft Woudenberg doen beseffen dat er nog veel meer mogelijk is deze competitie. De eerste wedstrijd van de terugronde moeten we uit naar Naarden tegen NVC. De thuiswedstrijd was de eerste van het seizoen en toen gingen we er nog met 2-4 af, voornamelijk door de sterke luchtmacht van NVC. Met wat meer lengte in de ploeg proberen we dit gevaar vandaag af te stoppen, want voetballend hebben we genoeg vertrouwen dat we ook deze tegenstander kunnen kloppen. De eerste helft zijn we tweederde deel veel beter, we krijgen kansen maar gaan we met een 1-0 achterstand rusten. Hoe kan dat? Leidt het grote vertrouwen misschien een klein beetje tot gemakzucht? De absolute wil om deze tegenstander op achterstand te zetten lijkt vooralsnog niet aanwezig. Passes zijn te vaak slordig en cruciale duels worden net iets te vaak verloren, waardoor NVC het laatste gedeelte van de eerste helft steeds vaker gevaarlijk wordt. De 1-0 is ook nog eens een kopbal, iets wat we niet wilden. Maar goed, het blijft een spel waarbij twee ploegen mee spelen. En als de één het niet doet, doet de ander het wel. De tweede helft is het doel de controle weer terug te pakken en de spirit van de Quick wedstrijd te vinden. Dat lukt gelukkig vrij snel, want met een paar gewonnen duels op het middenveld kunnen al snel de spitsen in stelling gebracht worden. De eerste vijf minuten leidt dit al tot drie goede aanvallen. Waar bij de eerste twee aanvallen de inkomende mensen niet voldoende doorliepen, daar is het bij de derde aanval gelukkig wel prijs, als de schuiver van Jesse de keeper iets te machtig is. We zien de eerste 25 minuten van de tweede helft een zeer scherp Woudenberg, een combinatie van een vechtmachine gecombineerd met het nodige vernuft. De tweede goal kan niet uitblijven en wordt gemaakt door Roefat die attent doorloopt op een schot van Jesse. Het laatste kwartier laat NVC zien dat het wel degelijk aardig kan voetballen, maar tegen een Woudenberg dat het juiste ritme te pakken heeft zijn maar weinig ploegen opgewassen. Tien minuten voor tijd maakt Roefat een fraaie goal, een mooi afstandsschot van een meter op vijfentwintig, zodat we deze wedstrijd lekker uit kunnen voetballen. Helaas hadden we even buiten de luchtmachtig van NVC gerekend. Ze krijgen namelijk nog twee goede kopkansen, waarvan alleen die in blessuretijd knap binnenvliegt. We eindigen dus op 2-3 en blijven klimmen op de ranglijst. Een verdiende overwinning, maar wel één waar waarbij we eerst even met de neus op de feiten gedrukt moesten worden voordat we op alle facetten van het voetbal scherp genoeg waren. Laat het een les zijn, want er zitten in onze klasse geen tegenstanders bij die we zomaar even opzij zetten.