Woudenberg JO17-1 - DOSC JO17-1

... (lob)

10 december 2016 12:00

Groot, X. de

Slordige dag breekt ons op

In de laatste wedstrijd voor de winterstop kan Woudenberg een grote slag slaan door DOSC voor een tweede keer aan de kant te zetten. Omdat we veel gewonnen hebben de laatste tijd is er vertrouwen dat we het ook vandaag wel weer gaan doen. Maar tussen denken en doen verslijt men menig schoen. En zo is het maar net vandaag, want na tien seconden is het al bijna 0-1 door een onzorgvuldige terugspeelbal. DOSC heeft duidelijk geleerd van het laffe spel in de thuiswedstrijd en speelt een stuk gedurfder. Vooral de sterke aanvoerder heeft zijn dag en stuurt zijn medespelers allen kanten op. Toch krijgen beide ploegen kansen maar de ploeg die er het meest recht of heeft maakt ze, ook door weifelend optreden in onze verdediging. Als we uit een corner toch weer op 1-2 komen komt er weer wat geloof terug in de ploeg. Goed doorzetten vlak voor rust van Loek levert zelfs de niet meer verwachte 2-2 op. Alles is nog mogelijk vandaag zou je denken. Tot vijf seconden na rust als DOSC vanaf de aftrap direct scoort bij wederom halfslachtig ingrijpen. En weer drie minuten later is de marge zelfs weer twee als we ons voor de derde maal af laten troeven. Omdat de spirit goed blijft en DOSC ook wel degelijk kwetsbaar is krijgt Woudenberg toch weer hoop als halverwege de 3-4 valt. En we hebben al eerder een achterstand van twee doelpunten goed gemaakt dus waarom zou dat geen tweede keer lukken. Een paar gevaarlijke situaties volgen en zelfs een bal op de lat, maar uiteindelijk wint de voetballogica dat de ploeg die vandaag het meest doortastend was er met de winst vandoor gaat. Met een mooie lob maken zij vijf minuten voor tijd aan alle onzekerheid een einde 3-5. We moeten er ook weer niet al te dramatisch over doen, want dit soort wedstrijden zitten er altijd tussen. We staan er nog steeds heel behoorlijk voor en zullen er met zijn allen voor zorgen dat er nog mooie dingen gaan gebeuren in het voorjaar.