Soest SO JO17-1 - Woudenberg JO17-1

Soest SO JO17-1

... (kopbal)
    Niels Vermeulen (vrije trap)
    ...
    ... (intikker)

Onder 17 zaterdag, JO17-1, 1e klasse 03

8 maart 2017 20:15

Bayrak, I.

Valse start na de winterstop

Na een kwart jaar mogen we dan eindelijk de wei weer in voor het restant van onze competitie. De 1e competitiehelft hebben we het heel behoorlijk gedaan met een plaats in de subtop als gevolg. Een goeie serie zou kunnen leiden tot een plaats in de nacompetitie dus we gaan er vol voor. Echter de tegenstander van vandaag is SO Soest, een ploeg waar we thuis met 1-4 van verloren en ook een ploeg die misschien wel de meeste indruk op ons heeft gemaakt. Toch staan we hoger op de ranglijst omdat Soest veel moeite heeft tegen wat fysiek sterkere ploegen die zich in laten zakken. Ook nu begint Soest weer stormachtig met veel beweging in de ploeg en zeer vaardige spelers. En ondanks dat we goed gewaarschuwd zijn voor het, ook wel stevige, sturm-und-drang-spel van de Soestenaren, vallen er in de beginfase toch wat gaatjes in onze dekking en kijken we al na een kwartier tegen een 2-0 achterstand aan. Als vlak daarna Jesse een rode kaart krijgt valt al heel vroeg het doek voor de geelzwarten. Gek genoeg lijkt er vanaf dat moment wat zand in de motor van Soest te komen, iets wat je wel vaker ziet als je tegen tien man komt te staan. Wat ons rest is de boel goed organiseren en een paar snelle counters proberen te plaatsen. Vooral een periode in de tweede helft lukt dat aardig, want we komen een paar keer gevaarlijk door zonder tot echt grote kansen te komen. Een mooie vrije trap van Niels leidt zelfs tot de 2-1. Soest probeert rustig te blijven maar is ook vaak erg slordig in de passing wat ons weer wat moed geeft.  En zo blijven we met tien man toch lange tijd in deze wedstrijd hangen. Als ook Soest tien minuten voor tijd een rode kaart krijgt gaan we er allemaal nog eens goed voor zitten. Maar als we vanaf dat moment weer meer proberen te gaan voetballen en een mannetje doorschuiven raakt ook Soest weer in haar element en beslist met twee snel uitgevoerde aanvallen alsnog de wedstrijd, eindstand  4-1. Goed, de ene ploeg ligt je soms wat beter dan de andere en Soest was helaas tweemaal te sterk. Toch moeten we vertrouwen houden want met nog 7 wedstrijden te gaan hebben we eigenlijk nog alles zelf in de hand of het seizoen als een nachtkaars uitgaat of dat er nog hele leuke dingen gaan gebeuren. Het is aan de boys.