BFC JO17-2 - Woudenberg JO17-1

Onder 17 zaterdag, JO17-1, 1e klasse 03

25 maart 2017 10:30

Bayrak, I.

Passend antwoord na mindere periode

Kan Woudenberg na een ongelooflijke dip, 0-0 en 0-2 tegen de onderste twee ploegen, het tij nog keren dit seizoen? Niemand kan hier met zekerheid antwoord op geven, afwachten dus maar. Gelukkig blijkt al snel dat we dit keer anders voor de dag komen dan de laatste weken. Nagenoeg alle spelers halen een goed niveau en het vertrouwen neemt met de minuut toe zolang we beter blijven voetballen dan BFC. Als je beter voetbalt dan de tegenstander is het natuurlijk wel zaak dit verschil uit te drukken in doelpunten. Het begin is alvast daar met een paar dreigende aanvallen, maar de trekker over halen lukt na de winterstop nog niet echt. Misschien is de verkregen penalty wel het  zetje in de rug dat we nodig hebben. Luuk blijft cool en stuurt de keeper de verkeerde hoek in 0-1. Toch slaat de wanhoop weer toe als we in een goede aanval tweemaal achteraan de paal raken en dus geen afstand nemen van BFC, rust 0-1. De tweede helft blijven de verhoudingen hetzelfde, Woudenberg is beter en gevaarlijker en BFC heeft zo nu en dan een sterke fase. Het is daarom prettig dat we vlak nu rust al op 0-2 komen als Coen een volley diagonaal in de verre hoek jast. We blijven de hele wedstrijd goed bij de les en vlak voor tijd gooien we de wedstrijd definitief in het slot als Jesse via een counter de 0-3 scoort. Het verzet is nu echt gebroken bij de Bussummers en met nog twee goals maken we er zelfs een grote uitslag van via Joost en Jarie. Omdat het soms raar kan lopen in het voetbal hopen wij op veel support de komende weken in een poging alsnog bij de eerste vier ploegen te komen. Komt dat zien.