Eemnes JO17-1 - Woudenberg JO17-1

... (penalty)

6 mei 2017 9:30

Teleurstellend einde

De laatste wedstrijd van het seizoen alweer en nog wel om half 10 ’s ochtends. Het zonnetje en het prachtige sportpark in Eemnes maken veel goed. Toch kunnen we niet slechter beginnen met een achterstand na een halve minuut. Over de wedstrijd kunnen we kort zijn. Woudenberg heeft meer kwaliteit, krijgt meer kansen maar verliest de wedstrijd toch. We weten zelf het doel slechts eenmaal te vinden en krijgen ook aan het begin van de tweede helft een snelle tegengoal te verwerken door een gegeven penalty na een handsbal. Echt overtuigend wil het maar niet worden, wat ook terugkomt in de afwerking van de handvol gecreëerde kansen. Genoeg over deze wedstrijd, niet voldoende gebracht en dus verloren. Terugkijkend op het seizoen is er een groot verschil zichtbaar voor en na de winterstop. Het goede ritme voor de winter leidde ons zelfs naar een tweede plaats. Maar na een winterstop van bijna drie maanden en ook nauwelijks vriendschappelijk voetbal door koning winter hebben we het goede gevoel nooit meer echt te pakken gekregen. Van de 24 te verdelen punten tegen de topvier pakten we er slechts vier, met in elke wedstrijd wel degelijk kansen op meer. Maar goed, met een mooie vijfde plaats sluiten we af, zeker niet slecht maar het had wellicht nog wel beter gekund als we wat langer in de juiste flow konden blijven hangen . Nieuwe ronde nieuwe kansen zullen we maar zeggen.