Woudenbergse walkover op sportpark Nimmerdor

Amsvorde JO19-1

Anoniem (intikker)
    Assist: Anoniem
    Jordy van Asselt (intikker)

Onder 19 zaterdag, JO19-1, 1e klasse 04

24 september 2016 14:30

Vlist, E. van der

Na het gelijkspel thuis tegen VVZ'49 en de winst op Hoogland, ook thuis, speelt de JO19-1 vandaag de uitwedstrijd tegen Amsvorde. Een jonge ploeg, waarvan alleen de aanvoerder tweede jaars voetbalt.
    Woudenberg zet meteen druk op Amsvorde. Het team uit Amersfoort weet hier niet goed raad mee en het is wachten op de eerste fout.
    Deze komt al na 9 minuten spelen, als de keeper een fout maakt in de opbouw. Mark weet wel raad met de bal en geeft de keeper het nakijken: 0-1.

Daarna gaat het snel. 3 minuten later scoort Mark de tweede op aangeven van Jordy en na 20 min. denderen Nathan en Emmanuel makkelijk richting doel (0-3).
    Dan mist Mark een penalty, maar de tegenstander heeft weinig tijd om te genieten want het is 0-4 na 25 min als Jordy op aangeven van Marcel binnenwerkt.

10 minuten voor rust is het 0-5 door Mark weer op aangeven van Mani.
    Het regent kansen en het had bij rust makkelijk 0-10 kunnen staan, zelfs moeten staan.

Na rust probeert Woudenberg te blijven voetballen. Jordy schiet direct uitstekend binnen en laat de keeper kansloos. Dan wordt de wedstrijd rommeliger en de frustraties bij de tegenstander komen wat naar boven. Het levert slechts 2 kaarten op, waar het er meer hadden moeten zijn.
    Na ruim 20 min. in de tweede helft doet Amsvorde weinig meer. De score loopt eenvoudig op. Mark scoort op aangeven van Jordy, een penalty van Mani na een overtreding in de 16 op Bart en 3 minuten later alweer Mani met de 0-9.

Laurens heeft weinig te doen vandaag. Toch krijgt Amsvorde nog een penalty, maar die gaat hoog over het doel.
    Het wachten is dan op de 10e treffer. Het duurt even, maar een paar minuten voor tijd maakt Mark de 5e treffer van vandaag en brengt zijn seizoenstotaal alweer op 11.