Winst op VRC door goede tweede helft

VRC JO19-1

... (e.d.)

Onder 19 zaterdag, JO19-1, 1e klasse 04

1 oktober 2016 14:30

Woudenberg speelde vandaag in de nieuwe zwarte reserveshirts tegen VRC. Dit team was ten opzichte van vorig seizoen nauwelijks gewijzigd.
    Woudenberg begon slap aan deze ontmoeting. VRC zette goed druk en won de meeste duels. Op het middenveld kwam Woudenberg niet goed aan het eigen spel toe. Resultaat veel balverlies. Dit leidde uiteindelijk na een half uur spelen tot een tegentreffer.
    Er moest duidelijk iets gebeuren om het spel meer naar eigen hand te zetten. Door omzettingen in het veld (Thijs werd meer naar voren gestuurd) en wissels na rust kon Woudenberg veel meer druk zetten. Er werd ook veel feller in de duels gegaan. VRC had juist veel energie verspeeld in de eerste helft. Dit maakte dat het duel kantelde. VRC ging fouten maken en het was Emmanuel die als eerste profiteerde 1-1. Na een uur voetballen werd door een eigen doelpunt op een inzet van Willem de 2-1 aangetekend. Woudenberg ging vanaf dat moment vrijuit voetballen en kreeg ook meer ruimte van de tegenstander. Het middenveld speelde goed en wist de aanvallers vaker te bereiken. Uit een hoekschop van Mark scoorde Jordy: 3-1. Toch kon VRC nog een keer gevaarlijk worden, maar Laurens redde bekwaam. De eindstand werd door Marcel op 4-1 bepaald.

Woudenberg staat nu tweede in de strijd om de eerste periode. In de volgende twee ontmoetingen uit tegen Nieuwland en op 15 oktober thuis tegen koploper Valleivogels kan Woudenberg uitmaken wie er met die periodetitel vandoor gaat. Tegen de laatste heeft Woudenberg wat dat betreft nog wat goed te maken..