Nieuwland fortuinlijke winnaar topper tegen Woudenberg

ASC Nieuwland JO19-1

...
    Anoniem (schot)
    Assist: Anoniem
    ... (solo)

Onder 19 zaterdag, JO19-1, 1e klasse 04

8 oktober 2016 16:45

Meenen, M. van

Afgelopen zaterdag toog Woudenberg naar Nieuwland voor de eerste topontmoeting van deze competitie. Beide teams traden op volle sterkte aan voor een voetbalthriller.
    De intenties van beide teams waren vanaf de start duidelijk. Beide ploegen wilden winnen in de strijd om de bovenste plaatsen.
    Het was na 8 minuten al 1-0 door een aanval vanaf de linkerflank van Nieuwland. Hun excellerende buitenspeler (ex-FC Utrecht) speelde 2 man uit en legde feilloos af.
    Woudenberg moest dus wat terug doen. Er kwamen heel veel kansen, maar die werden keer op keer voor het doel gemist. Ook Nieuwland bleef niet ongevaarlijk en kreeg kansen. De rust werd gehaald met een minimale achterstand.
    Het positieve gevoel overheerste bij de ploeg. Het middenveld kreeg meer grip op het spel en ook de verdediging stond goed. Het was wachten op een doelpunt.
    Er werd voor iedere meter gestreden en het duurde nog tot de 83e minuut voor de gelijkmaker kon worden aangetekend. Het was Boony die vanaf links een schitterende voorzet afleverde op Chris, die met een nog mooiere knal de bal in het dak van het doel schoot: 1-1.
    Met nog een kleine 10 minuten te gaan leek de wedstrijd te keren in het voordeel van Woudenberg. Iedereen geloofde dat de winst slechts een kwestie van tijd was.
    Helaas viel de bal verkeerd voor de geelzwarten en haalde de ex FC-speler weer uit (2-1). Een flinke deceptie voor de ploeg. De laatste minuten viel bijna elke speler van Nieuwland wel neer op het kunstgras om tijd te rekken. Een kleine smet op een verder spannende wedstrijd met goed voetbal.

Volgende week 15 oktober wacht alweer de volgende topper, thuis tegen de ongeslagen koploper Valleivogels. Uiteraard gaan we dan weer voor de winst!