Zo gewonnen, Zoo geronnen...

Candia '66 JO19-1

29 oktober 2016 14:30

Smit, L.

Twee weken geleden speelde Woudenberg een mooie pot voetbal, thuis tegen Valleivogels, de koploper. Het duel werd toen na 8 minuten al beslist door een goal van Mani (1-0). De vogels konden het tij niet meer keren en verloren deze topper. Het team kon daar 14 dagen lekker van genieten; immers al uitgeschakeld voor de beker.

Hoe anders was de uitwedstrijd tegen Candia. Op het sportpark vlakbij Ouwehands Zoo, speelde de tegenstander fel. De eerste 10 minuten deed Woudenberg mee, maar zakte daarna ver terug. Het tempo werd lager en er werd veelvuldig met de lange bal door de lucht gespeeld, zodat het favoriete spelletje niet gespeeld kon worden. Daardoor werd het vaker dreigend voor het doel van de geelzwarten. De 1-0 kwam niet geheel uit de lucht vallen, hoewel onze verdediging tot dan toe alle aanvallen redelijk probleemloos onschadelijk had weten te maken.
    De goal leidde niet tot ander voetbal bij Woudenberg; integendeel, er werd veelvuldig balverlies geleden. Dit leidde over en weer tot zinloos gemopper op de medespelers. Vlak voor rust kreeg Candia weer een kans en verzilverde deze met een tweede goal. Ondertussen moest een speler van Candia het veld met rood verlaten. De gehele tweede helft was Woudenberg niet in staat om tegen 10 tegenspelers een overwicht te creeren. Het spel bleef daarvoor nog steeds onvoldoende verzorgd. Er werd wel meer druk uitgeoefend op de verdediging van Candia, zodat er wat meer kansen kwamen. Mark kwam oog in oog met de keeper en maakte geen fout: 2-1. Helaas was de tijd nog te kort om de gelijkmaker te noteren.