Eerste verlies thuis tegen koploper Nieuwland

ASC Nieuwland JO19-1

18 maart 2017 14:30

Wim Vermeulen

Woudenberg trad op deze miezerende zaterdagmiddag goedgemutst aan tegen de koploper uit onze competitie Nieuwland. Vooraf was het team nl. te gast bij eetcafé De Toekomst waar een voortreffelijke lunch werd geserveerd.

Met de goede uitwedstrijd (nipt verlies 2-1) in gedachte kwam het team sterk uit de startblokken en kwam 2 maal gevaarlijk door over de linkerflank. Voordat er 10 minuten waren verstreken stond de 2-0 op het scorebord. Mark rondde tweemaal voortreffelijk af met een schot van afstand.

Nieuwland was inmiddels wakker geworden en begon meer druk te zetten. De jongens van de JO19-1 kwamen desondanks niet in de problemen.
    Toch maakten de tricolores vlak voor het doel een onverwachte goal, geholpen door de keeper die de bal niet kon klemmen.

De 2-2 viel uit een bijna identieke situatie, waarna de rust viel.

Na de pauze streed het team volop en ging voor de winst. Helaas viel de goal aan de andere kant en ging Nieuwland er met de punten vandoor. Er werd volop gewisseld. Niels van de JO17 kwam erin en ook aanvoerder Mani kon de wedstrijd niet volmaken.
    Het eerste verlies op eigen bodem voor de thuisploeg, ondanks een prima inzet en beleving.

Volgende week speelt Woudenberg om de derde plaats uit bij VRC.