Woudenberg draait warm op Spitsbergen

...

25 maart 2017 14:30

Noordenburg, G. van

In deze fase van de competitie treft Woudenberg vooral tegenstanders uit het linkerrijtje. Na koploper Nieuwland is het deze keer de beurt aan VRC.
    Op het zonovergoten maar winderige sportpark Spitsbergen speelt de thuisploeg in de blauwe reserveshirts.

Woudenberg start goed en komt net als vorige week in de achtste minuut op voorsprong. Thijs Holtsingel stuurt Mark op pad die vakkundig afrondt in de verre hoek (0-1). En ook de tweede goal valt snel, evenals vorige week. Deze keer is het Pepijn die ook vanaf de linkerkant door Thijs wordt bediend en met een bekeken schot de goalie verrast (0-2).

Waarschijnlijk speelde het scenario van de vorige week door de hoofden van de spelers, want het goede begin kreeg niet het juiste vervolg. Er werd niet meer gescoord door de geelzwarten. Wel werd er attent verdedigd en geholpen door de wind bereikte het team de rust.

Na rust was de wind in het nadeel van Woudenberg. Toch werd er goed verdedigd en kwam VRC er onvoldoende aan te pas.
    De goal viel ongelukkig doordat keeper Bas een knie tegen de elleboog kreeg en de bal daardoor moest loslaten (1-2).

Daarna bleek VRC niet meer in staat om Woudenberg pijn te doen. Woudenberg ging wisselen en speelde de wedstrijd uit.

Hopelijk is deze overwinning een warmdraaier voor volgende weken tegen achtereenvolgens Candia (thuis) en Valleivogels (uit).
    Spannend blijft het!