Candia wint op karakter in slotfase

Candia '66 JO19-1

... (intikker)

1 april 2017 14:30

S Huren

Dat de wedstrijdfitheid op deze 1 april een belangrijke rol speelt was al snel duidelijk. Woudenberg verspeelde vandaag wederom een voorsprong en moest diep in de tweede helft het hoofd buigen voor de fysiek betere ploeg uit Rhenen.

Aanvankelijk trok Woudenberg het initiatief naar zich toe. Candia zette hoog druk, maar via snelle uitvallen via de buitenspelers werden gevaarlijke aanvallen opgezet. Dit leverde in eerste instantie slechts een afgekeurd doelpunt op. Het goede spel werd beloond nadat Mark ongeveer vanaf de middenlijn de bal oppikte, zijn tegenstander omspeelde en op het doel af sprintte. Hij rondde bekwaam af (1-0).

Door de aanhoudende druk van Candia werd veelvuldig de lange bal gespeeld, waardoor de voorhoede vermoeid raakte. Hierdoor kon minder druk worden gezet op de tegenstander.

In de tweede helft kwam dit extra tot uitdrukking, omdat ondanks wissels met een verse voorhoede het middenveld evenveel verzwakte. Daardoor kregen de elf uit Rhenen vrij spel op het middenveld en verhoogde zodoende de druk op de geelzwarte defensie.

Woudenberg bleeft hardnekkig de lange bal spelen en kwam er het laatste kwartier niet meer aan te pas. De achterste lijn moest twee tegentreffers incasseren in het laatste kwart.

In een slotoffensief gooide Woudenberg alles op alles en Candia werd teruggedrukt, zelfs na het uitvallen van Jarrett. Het kwam allemaal te laat, zodat de mooie derde plaats op de ranglijst alsnog op de tocht komt te staan.

Volgende week volgt de kraker uit tegen Valleivogels.