Nacompetitie binnen handbereik

Assist: Anoniem

29 april 2017 14:30

Mousaoui, A.

Zaterdag speelde de JO19-1 tegen Roda '46 uit Leusden. Voor beide ploegen stond er wat op het spel. De Leusdenaren strijden wekelijks tegen degradatie en hoopten een puntje te pakken. De geelzwarten doen zelf ook nog volop mee in de strijd om de nacompetitie (zie ook vorig wedstrijdverslag). In de stand na 24 speelronden wordt momenteel op doelsaldo de tweede plaats bezet.

De belangen vertaalden zich bij beide ploegen in de strijdwijze. Er werd van beide kanten op de aanval gespeeld. Het werd druk op het middenveld, dus moesten er veel duels gewonnen worden. Woudenberg slaagde hier beter in dan Roda, hoewel deze zich ook niet onbetuigd liet.
    Na een kwartier kon Mark de 1-0 binnenschieten. Na een half uur herhaalde hij dit zodat het lichte veldoverwicht in de score tot uitdrukking kwam (2-0). Roda voerde de druk iets op en kwam beter in het spel. Dit leverde 5 min. voor rust een via een schitterende uitgespeelde kans tot een onhoudbare goal (2-1). Geschrokken door het doelpunt ging Woudenberg in de tegenaanval en Pepijn maakte in een scrimmage voor de goal een treffer (na een vermeende handsbal). De goed leidende scheidsrechter floot voor de pauze raakte meteen daarna in een ietwat verhit gesprek met de coach van Roda.

Het spel van de Leusdenaren verbeterde er niet door. Vanaf de aftrap hadden de geelzwarten het betere van het spel. Er kwam meer ruimte op het middenveld en het spel ging meer op en neer. Dit was in het voordeel van Marcel die de bal vanaf de zijlijn perfect aan Mark voorgaf. Die had alle tijd om zijn haar te kammen, nog even op het scorebord te kijken en de bal in de hoek te koppen. Met de derde treffer van de middag bracht hij zijn seizoenstotaal op 29 treffers!

Aanvoerder Emmanuel bekroonde zijn goede spel van de laatste weken met een solo en bracht de stand op 5-1. Daarna scoorde Chris nog 2 maal op assist van Jordy en Stefan. Eindstand: 7-1.