Quick 1890 AFC B1 - Woudenberg JO17-1

Woudenberg B1, 1e klasse E

11 september 2010 14:30

Broek, D.H.R. ten

De B1 van Woudenberg moest hun tweede competitie wedstrijd aantreden tegen de altijd lastige tegenstander Quick B1 uit en in Amersfoort. Het kon wel eens de laatste zaterdag van dit jaar zijn met een heerlijk warm zonnetje tijdens de wedstrijd. Deze dag kon alleen nog maar mooier worden wanneer we weer de 3 punten zouden pakken. De voorbereiding op de wedstrijd kon bijna niet beter. Met de nadruk op bijna want er was iemand zijn voetbalschoenenvergeten. We zullen geen namen noemen maar wanneer je moet voetballen en je vergeet je schoenen, net of je gaat fietsen maar je vergeet je fiets
    Er waren veel supporters uit Woudenberg mee gekomen en Jur had zijn hele familie uitgenodigd. Ik weet niet of dit was om zijn fonkel nieuwe kicksnieuwe schoenen van Jur te tonen maar wij waren zeker blij met zoveel supporters. Dit was zo'n wedstrijd waar je in de warming up al kon zien dat de wedstrijd eigenlijk al niet meer mis kon gaan. Er werd serieus naar de wedstrijd toegeleefd en vanaf de aftrap werd direct de tegenstander onder druk gezet. Na de wat rommelige wedstrijd van afgelopen week waren er vandaag weer wat meer combinaties te herkennen. Rick had het duidelijk naar zijn zin en na een "onhoudbare" vrije trap was hij het die de score opende. Ook de tweede werd op aangeven van Robin door Rick gescoord zodat we met een 0-2 voorsprong konden gaan rusten. In de tweede helft werd geprobeerd de druk op de goal van de tegenstander op te voeren maar door wat slordigheden kon de tegenstander in de counter tegen scoren. Van paniek was geen sprake en we pakten de draad gewon weer op. Weer was er een hoofdrol voor Rick die doorkwam over links en de bal uitstekend terug legde op Joey die koel afronde.Vervolgens was het Youri die in de rust was ingevallen, hij kreeg een hoge bal uit een corner van Ibrahim op de punt van de 16 en knalde deze met een dropkick droog in de bovenhoek, 1-4.
    Gelukkig was er ook nog een doelpunt voor Robin te vieren die na een wedstrijd hard werken de bal van Bob kreeg en deze kans niet onbenut liet. Ergens daartussen was het de tegenstander nog gelukt om een doelpuntje mee te pikken waarmee de eindstand op een verdiende 2-5 overwinning kwam.
    Nog even een tip voor Rick: Veel water helpt echt tegen kramp