Ruime overwinning op Veenendaal

Onder 19 zaterdag, JO19-2, 3e klasse 13

29 oktober 2016 15:00

Eddy Kramer

Hoewel het er aanvankelijk van leek te komen dat op zaterdag 29 oktober Woudenberg JO19-2 niet zou hoeven te spelen omdat tegenstander Veenendaal te weinig spelers op de been kon brengen, ging de wedstrijd uiteindelijk toch door. Voor Woudenberg betekende dit wel dat nog wat afspraken met spelers gemaakt moesten worden die uitgeleend waren aan andere teams. Uiteindelijk kwam alles goed en stonden twee complete ploegen rond 15.00 uur op het A-veld klaar om onder leiding van Eddy Kramer aan de wedstrijd te beginnen. Veenendaal staat laag op de ranglijst, dus in principe zou het geen lastige wedstrijd voor Woudenberg hoeven te worden. Maar de bal is rond en je weet het maar nooit.

Door de aanvankelijke gedachte dat de wedstrijd niet door zou gaan, ontbrak Daan Boonstoppel, omdat hij al andere afspraken had gemaakt. Niels Bennink was evenmin van de partij. Door aanvullingen van good old Collin van Dijk en Rowald Pul, kon met een groep van 13 spelers gestart worden. Daarbij was het nog onzeker hoe de knie van Jeroen zich zou houden, maar achteraf gezien kon die vraag beantwoord worden met: geen problemen.

Beginopstelling:

Woudenberg had de opdracht meegekregen om in een hoog tempo te voetballen, druk te zetten en op die manier Veenendaal snel door de knieën te laten gaan. Die boodschap was goed begrepen, want Woudenberg begon scherp en geconcentreerd aan de wedstrijd. Direct al in de beginfase leverde dat de eerste treffer op. In het strafschopgebied kwam de bal voor de voeten van Marijn. Hij draaide naar links en met een hard hoog schot verdween de bal al direct in het doel; 1 – 0. Kort daarop werd bij opnieuw een aanvallende actie van Woudenberg Rick W in het strafschopgebied onderuitgehaald. Dus een strafschop. Opnieuw Marijn achter de bal. Waar hij op de trainingen echter trefzeker is, was dat nu niet het geval. De keeper dook de goede hoek in en wist de bal uit het doel te houden. Woudenberg had het heft in Handen, Veenendaal kon nauwelijks een weerwoord geven, hoewel de ploeg zich niet zomaar gewonnen gaf. Kansen aan Woudenbergse kant van Marijn (schot in handen van de keeper), Lorenzo (bal naast), leverden allemaal nog geen treffer op. Net na de eerste spelerswissel aan Woudenbergse kant werd Rick W in het centrum goed aangespeeld door Kevin. Ook Rick wist zich goed vrij te draaien en met links met een hard schot de keeper te passeren; 2 – 0.  Kort daarna de eerste serieuze aanval van Veenendaal, echter zonder resultaat. Op slag van rust volgde aan Woudenbergse kant een mooie aanvalsopzet. De bal kwam bij Rowald terecht die uithaalde. Zijn schot werd door een Veenendaalspeler met de arm gestopt en dat betekende opnieuw een penalty. Nu met Cas achter de bal, ook trefzeker tijdens de trainingen. Hoewel de keeper in de goede hoek zat, wist Cas de strafschop wel te verzilveren en dat betenede een 3 – 0 voorsprong. Even leek Veenendaal nog een tegendoelpunt te maken voor de rust. Uit een vrije trap vanaf rechts werd de bal voor het Woudenbergse doel gebracht en vanaf links vervolgens weer ingeschoten. De bal rolde voor het doel langs en Woudenberg kon opgelucht ademhalen.

Vaker had Woudenberg bij rust voorgestaan en uiteindelijk die voorsprong zien verdampen. Het zou wel heel erg zijn als dat ook in deze wedstrijd het geval zou zijn. Gelukkig pakte de ploeg het ritme van voor de rust heel snel op. Zo snel dat kort na het beginsignaal van de tweede helft een volgende treffer genoteerd kon worden. Op rechts gaf Thijs een mooie pass op Lorenzo. Deze trekt de bal voor het doel, waar Marijn klaarstaat. Aanvankelijk gaat de bal aan hem voorbij, maar met een voor iedereen onverwachte hakbal weet hij vervolgens alsnog te scoren; 4 – 0. Woudenberg houdt de druk er op, maar dat leidt nog niet tot meer doelpunten. In de 57e minuut moet Marijn vervolgens met geel het veld af. Nadat hij aan zijn shirt is getrokken, maakt hij een slaande beweging naar zijn tegenstander. Met een man minder laat Woudenberg zich echter niet ontmoedigen. Niet veel later komt de bal op links na een ingooi bij Jeroen. Hij passt de bal vervolgens door op Rick W, die vervolgens in tempo op de keeper afgaat en deze omspeelt; 5 -0. Nadat ook bij Veenendaal een speler met geel het veld tijdelijk moet verlaten is het wel gedaan bij Veenendaal. De vrije trap die het gevolg was van de overtreding wordt door Mees op een hele mooie manier in het doel gekruld; 6 – 0.  In de 75e minuut wordt Rowald op rechts door Jeroen aangespeeld. Rowald speelt vervolgens weer af op de meegekomen Kevin. Het schot van Kevin gaat onder de keeper door, maar belandt op de paal. Lorenzo was echter ook goed meegegaan en tikt de bal vervolgens in het doel. Even later is het opnieuw Kevin die voor gevaar zorgt. Uit een pass van Jeroen weet hij opnieuw de keeper te verschalken en verdwijnt de bal nu wel in het doel; 8 – 0. Na goed storend werk van Rick W is het even later opnieuw Kevin die toeslaat. Even leek het er op dat Kevin kort daarna zijn derde treffer zou kunnen laten aantekenen, maar na voorbereidend werk van Rick W glijdt hij de bal naast het doel. Helemaal tegen het eind van de wedstrijd komt dan ook nog de 10 – 0 op het bord. Een afgeslagen bal komt bij Rowald die vervolgens het strafschopgebied intrekt en vanaf links langs de keeper de bal het doel inwerkt.

Komende zaterdag wordt het echt spannend. Dan moet Woudenberg uit tegen koploper Oranje Wit, een lastige tegenstander zoals vorige seizoenen was gebleken. Woudenberg staat 2 punten achter, met een wedstrijd minder gespeeld. Winst levert dus de eerste plaats op en daar gaat het dit seizoen om.