Woudenberg 6 - VVA Achterberg 3

Woudenberg 6

VVA Achterberg 3

Anoniem (omhaal)
    Yorick Versteeg (achter standbeen)

Mannen zaterdag, 6, 5e klasse 15

10 december 2016 13:00

Sierd Smit

Woudenberg 6 is aan een uitstekend seizoen bezig. De nummer twee van de competitie verloor in de eerste seizoenshelft alleen van lijstaanvoerder Renswoude 3 (6-2). Met nog twee inhaalduels te gaan, kan men de koploper op één punt achterstand naderen.

Op eigen veld stond zaterdag 10 december het affiche met VVA Achterberg 3 op het programma. In de eerste helft was het zesde elftal onzorgvuldig en was er enkele keren onnodig balverlies. Echter kon de tegenpartij niet tot kansen komen.

De thuisploeg kwam via Youri Bras op een 0-1 voorsprong. Het schot van de aanvaller leek in eerste instantie nog door de doelman gekeerd te worden, totdat het lederen projectiel alsnog de doellijn passeerde. Dit was overigens ook de ruststand.

De start van de tweede helft leek veelbelovend. Op het middenveld zorgde invaller Jeroen Koudijs dat Kevin van Nieuw Amerongen ingespeeld werd. Zijn voorzet leek door iedereen gemist te worden, maar Yorick Versteeg stond keurig bij de tweede paal om de bal binnen te tikken, 2-0.

Veelvuldig en met diverse goede combinaties bleef het zesde de bovenliggende partij. Er waren nog kansen voor o.a. Youri (omhaal), Jelte Los (over) en Angelo Scherpenzeel (voorlangs), maar doelpunten werden niet meer gemaakt. Alleen kreeg VVA Achterberg nog één kans op de aansluitingstreffer, maar goalie Remco Willemsen bracht goed redding en hield daardoor de nul.